Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 360
Har en 740 - 86:a, där alla lampor börjde lysa på instrumentpanelen när jag kopplade om till helljus. Allt hängde sig. Kan det vara heljusrelät som hängt sig? Var sitter det? Kan man koppla bort det - förbi det? Behöver köra till Köpenhamn idag, men klarar mig på halvljus.
360/740
Användarvisningsbild
av Lantz
Det sitter bakom stereon vid säkringarna bakom där det gör det iallfall på 740 och jag tror inte att du ska koppla förbi dom!
Användarvisningsbild
av Lantz
Det sitter bakom stereon vid säkringarna bakom där det gör det iallfall på 740 och jag tror inte att du ska koppla förbi dom!
av Jooko
Jag upptäkte och fått höra att det är oftast detta problemet på 740!

är så att relä boxen "brinner" så alla reläna dör el hänger säg vid dålig kontakt!

mitt relä till ljusomkopplanrn hade brunnit och det resulterade i samma som ditt problem eller att jag inte hade några ljus alls! så jag gick och köpte mig en bättre begangnad och stängde in mig i ett garage en helg med kabel tång och diverse saker! helt nya säkringar och relän

och nu funkar alla som nytt! :)

lycka till mvh jocke
av 360
Jooko skrev:Jag upptäkte och fått höra att det är oftast detta problemet på 740!

är så att relä boxen "brinner" så alla reläna dör el hänger säg vid dålig kontakt!

mitt relä till ljusomkopplanrn hade brunnit och det resulterade i samma som ditt problem eller att jag inte hade några ljus alls! så jag gick och köpte mig en bättre begangnad och stängde in mig i ett garage en helg med kabel tång och diverse saker! helt nya säkringar och relän

och nu funkar alla som nytt! :)

lycka till mvh jocke

Där var felet!
Tack för hjälpen.
XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8 &[…]

EX60

Ny här nu i väntan på nya bilen. B[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?