- ons 10 jan 2007, 20:22
Hej
Har ett problem med en 740 från 90! :???:
Först lät bensinpumpen som en summer under bilen och motorn dog då och då. :(
Sen vägra den att starta, då bytte jag den pumpen,surrandet kvarstod och jag körde ca 10 mil,fick då ett tips att pumpen i tanken kunde vara trasig och då bytte jag pumpen i tanken, problemet kom igen och pumpjäveln skar ihop!!! :evil: :evil: Antagligen för den gått torr eftersom pumpen i tanken var paj.Jag bytte då både pumpen under bilen IGEN samt bensinfiltret som sitter bredvid pumpen.
Nu startar inte bilfan alls!!!!! :shock:
Däremot så får den så mycket bensin så det rinner ut i avgassystemet!!!
Så soppa får den ju TYDLIGEN, men hur fan kan den bli sur???
Rimligtvis borde ju motorn vara tom tills jag försökte starta efter bytet, eftersom pumpen gick sönder??? :?: :?:
Nån som vet hur detta är möjligt???
Jag blir galen!!!
:evil:
Lasse
Har ett problem med en 740 från 90! :???:
Först lät bensinpumpen som en summer under bilen och motorn dog då och då. :(
Sen vägra den att starta, då bytte jag den pumpen,surrandet kvarstod och jag körde ca 10 mil,fick då ett tips att pumpen i tanken kunde vara trasig och då bytte jag pumpen i tanken, problemet kom igen och pumpjäveln skar ihop!!! :evil: :evil: Antagligen för den gått torr eftersom pumpen i tanken var paj.Jag bytte då både pumpen under bilen IGEN samt bensinfiltret som sitter bredvid pumpen.
Nu startar inte bilfan alls!!!!! :shock:
Däremot så får den så mycket bensin så det rinner ut i avgassystemet!!!
Så soppa får den ju TYDLIGEN, men hur fan kan den bli sur???
Rimligtvis borde ju motorn vara tom tills jag försökte starta efter bytet, eftersom pumpen gick sönder??? :?: :?:
Nån som vet hur detta är möjligt???
Jag blir galen!!!
:evil:
Lasse
- By Thomasksen