Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bosa
Är ju inget som är specifikt för just Volvoverkstäder, finns många branscher där webkontakten fungerar sisådär. Personligen skulle jag inte vänta två månader utan skulle kontakta verkstaden igen.
När jag kontaktar min verkstad så ringer min servicetekniker och ingen kundtjänst eller så åker jag dit. Fördelen med att ha en bra relation med sin servicetekniker(alltså inte en relationrelation :D ) är ju att man får dennes direktnummer.
Har inga problem att komma fram på telefon iaf om det nu inte skulle råkas på att vara upptaget men då är det bara att testa nån minut senare, han ringer även mig angående vad som händer så jag är nöjd med tillgängligheten.
av nuttytompa
camaro69 skrev:Har man svårt att komma i kontakt med verkstaden får man väl gå högre upp i organisationen och påtala dessa brister.

Borde vara basic att begripa detta.

Cheferna har ett ansvar för sin verkstad.

Bästa moderator, stäng denna "spåntråd" där någon vill "tysta" andra på forumet.

Offentliga påhopp via tangentbordet är inte snyggt. Forumet är väl till för att vi skall stötta varandra, eller?

:D
Vet inte vad problemet är?!
Bad att slippa vissas åsikter, då dom för det mesta skapar hätsk debatt?
Inget offentligt påhopp alls.
Spåntråd?! vem är du att dissa vad jag tycker. Skit i och svara om du inte kan hantera andras åsikter.
Vem vill tysta vem bara en enkel fråga ?!
Min fråga var om någon fler har samma problem med att få kontakt? är det så svårt att förstå?
Glädjade nog verkar andra ha lätt att komma fram till sina tekniker.
Hur får man en "egen" tekniker att ringa vid problem? Mycket bra ide för övrigt!
Senast redigerad av 1 nuttytompa, redigerad totalt 0 gånger.
av nuttytompa
Bosa skrev:Är ju inget som är specifikt för just Volvoverkstäder, finns många branscher där webkontakten fungerar sisådär. Personligen skulle jag inte vänta två månader utan skulle kontakta verkstaden igen.
När jag kontaktar min verkstad så ringer min servicetekniker och ingen kundtjänst eller så åker jag dit. Fördelen med att ha en bra relation med sin servicetekniker(alltså inte en relationrelation :D ) är ju att man får dennes direktnummer.
Har inga problem att komma fram på telefon iaf om det nu inte skulle råkas på att vara upptaget men då är det bara att testa nån minut senare, han ringer även mig angående vad som händer så jag är nöjd med tillgängligheten.
Jag har ett mycket intensivt jobb där tid är en bristvara. (jaja vet att fler har det :D )
Kan inte lägga hur mycket tid som helst på att nå en kontakt.
Jag väntade inte i 2 månader givetvis inte, men vi här uppe har inte så många möjligheter att välja verkstäder.
Visst är det en ny lag? pågång om att volvo m.fl inte får ha monopol på
rep/servicar/garantijobb? Så att även "lilleman på hörnet" kan göra fullvärdiga jobb/garanti/service på bilarna m.m.
Tycker att en "egen snubbe" skulle vara kanon på många sätt.
Men på min verkstad är man hänvisad till kundmottagningen vid kontakt.
av nuttytompa
Daddan skrev:
NCR skrev:
nuttytompa skrev:Någon som har problem med att få telefon/mail kontakt med kundmottagare på aktoriserad verkstad där ni bor.

I staden där jag bor är det stört jävla omöjligt.

Gjorde en förfrågan på service via webbformulär tog 2månader innan jag fick svar!

Carman och Hellrider era åsikter i ämnet är ointressanta.
Jag har märkt att det varierar våldsamt kanske lite beroende på hur gammal (och hur it-intresserad) personen man söker kontakt med är.

Vanligtvis åker jag dit som nån skrev, det är lättast. Sen att jag bor i Göteborg innebär det ju att jag har en hop med aukt verkstäder att välja mellan.. :)

Sen som en kommantar vore det väl trevligt om detta inte blev en ny "pärlan är repad-tråd". Vi måste tänka på Addes blodtryck! :D
Nej här har vi en "riskfaktor" för att skapa otrevlig stämning. Onödigt att uttrycka sig på detta vis, det gör ju inte någonting bättre snarare tvärt om.

Frågan är ställd "Upplever fler samma sak?", "Hur gör ni för att få kontakt?" om jag tolkar det hela rätt.

Jag anser som sagt att det är trevligare att prata med serviceteknikern direkt istället för att prata med kundmottagaren. Serviceteknikern kan ju faktiskt även prata tekniken direkt med mig angående just min bil och vad som är tänkt/föreslaget att göras.

Sen är det konstigt att de har ett web-formulär om detta inte används. Det sparar ju tid för båda parter om det fungerar eftersom alla frågar och svarar när de kan utan trista telefonköer!
Ber om ursäkt för min klantiga formulering i början.

Men faktum kvarstår, det är inte jag som skapar hätsk debatt på detta eminenta forum. :D

Ska undersöka om det går att ta sig förbi kundmottagare.

Huvudet på spiken, tack för att du förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
av Bosa
nuttytompa skrev:Jag har ett mycket intensivt jobb där tid är en bristvara. (jaja vet att fler har det :D )
Jag väntade inte i 2 månader givetvis inte, men vi här uppe har inte så många möjligheter att välja verkstäder.
rep/servicar/garantijobb? Så att även "lilleman på hörnet" kan göra fullvärdiga jobb/garanti/service på bilarna m.m.
Bor själv i Härjedalen så här växer det inte direkt verkstäder i vägkanten heller, har 7 respektive 15 mil till närmsta Volvoverkstad. 8)
Är väl en EU-lag det är frågan om som redan idag gör att du kan serva/reparera på ej auktoriserad Volvoverkstad utan att för den sakens skull förlora nån form av garanti. Men för vissa saker måste man ju till Volvo, t ex mjukvaruuppdateringar.

Att Volvo skulle släppa in icke Volvoverkstäder till Volvoservrarna för att kunna köra mjukvaruuppdateringar tvivlar samt hoppas jag att så inte kommer att ske.
av nuttytompa
Bosa skrev:
nuttytompa skrev:Jag har ett mycket intensivt jobb där tid är en bristvara. (jaja vet att fler har det :D )
Bor själv i Härjedalen så här växer det inte direkt verkstäder i vägkanten heller, har 7 respektive 15 mil till närmsta Volvoverkstad. 8)
Är väl en EU-lag det är frågan om som redan idag gör att du kan serva/reparera på ej auktoriserad Volvoverkstad utan att för den sakens skull förlora nån form av garanti. Men för vissa saker måste man ju till Volvo, t ex mjukvaruuppdateringar.

Att Volvo skulle släppa in icke Volvoverkstäder till Volvoservrarna för att kunna köra mjukvaruuppdateringar tvivlar samt hoppas jag att så inte kommer att ske.
Ja säkert rätt att inte släppa in vem som helst i deras program eller göra mjukvaruuppdateringar.
Kanske är den Eu-lagen som jag tänker på? :D
Är det redan klart ? :shock:
Kan jag göra service hos hörnet utan att garantin påverkas?!
Användarvisningsbild
av camaro69
nuttytompa skrev:
Daddan skrev:
NCR skrev: Jag har märkt att det varierar våldsamt kanske lite beroende på hur gammal (och hur it-intresserad) personen man söker kontakt med är.

Vanligtvis åker jag dit som nån skrev, det är lättast. Sen att jag bor i Göteborg innebär det ju att jag har en hop med aukt verkstäder att välja mellan.. :)

Sen som en kommantar vore det väl trevligt om detta inte blev en ny "pärlan är repad-tråd". Vi måste tänka på Addes blodtryck! :D
Nej här har vi en "riskfaktor" för att skapa otrevlig stämning. Onödigt att uttrycka sig på detta vis, det gör ju inte någonting bättre snarare tvärt om.

Frågan är ställd "Upplever fler samma sak?", "Hur gör ni för att få kontakt?" om jag tolkar det hela rätt.

Jag anser som sagt att det är trevligare att prata med serviceteknikern direkt istället för att prata med kundmottagaren. Serviceteknikern kan ju faktiskt även prata tekniken direkt med mig angående just min bil och vad som är tänkt/föreslaget att göras.

Sen är det konstigt att de har ett web-formulär om detta inte används. Det sparar ju tid för båda parter om det fungerar eftersom alla frågar och svarar när de kan utan trista telefonköer!

Men faktum kvarstår, det är inte jag som skapar hätsk debatt på detta eminenta forum. :D

Du undrar vem som skapar hätsk debatt?

Ditt angrepp på CarMan och Hellrider var allt annat än proffsigt. Vad du tycker om dom kan du behålla för dig själv.

Om någon reagerar på vad du skrivit, så skall dom "skita i" att svara.

Tror inte det.
Debatten är väl ändå fri på forumet och bör väl vara positiv och vänlig. Det gagnar oss alla.

Vore tråkigt om Forumet får dåligt rykte, där människor blir sågade jäms med fotknölarna med jämna och ojämna mellanrum.

Ett tips beträffande problem med Volvoverkstaden. Åk dit, även om du har en bit åka. Ta upp problemet med ansvarig chef.
(Det har aldrig varit lönt att prata med arslet ("dryg kundmottagare") när man kan prata med huvudet "(chefen"))
Jag lovar att dom kommer att hjälpa dig, såvida dom inte är helt dumma i huvudet.
En personlig servicemekaniker är guld värd.

:)

camaro69
av lirsa
Jag har roat mig med att läsa väldigt många trådar härpå forumet. Dels för att jag är intresserad allmänt av Volvo och dels för att jag ville dammsuga forumet på info om den nya D5-motorn innan jag slog till. Jag måste säga att jag upplevere både CarMan och Hellrider som väldigt kunniga och hjälpsamma. De svarar fort och koncist på frågor vi har om Volvobilar.

Sen är det ju vissa trådar där både CarMan och Hellrider går i försvar på bl a tekniker och bilfirmor. Det är väl inte så konstigt? Betänk att dessa killar har yrkesstolthet och om ngn adrenalinfylld männsika då dömer ut en helt yrkeskår eller biltekniker eller liknande är det väl inte konstigt om de försvarar?

Det är väl den enda nackdelen på detta forum tycker jag. Ensidiga, arga påhopp på bilfirmor ochh liknande. Speciellt i repad bil-tråden.

Så CarMan och Hellrider: Ta åt er! Ni har iaf hjälp mig mycket!

My 5 cents..

Edit: Hellarider blev Hellrider ;).
av nuttytompa
camaro69 skrev:
nuttytompa skrev:
Daddan skrev: Nej här har vi en "riskfaktor" för att skapa otrevlig stämning. Onödigt att uttrycka sig på detta vis, det gör ju inte någonting bättre snarare tvärt om.

Du undrar vem som skapar hätsk debatt?

Ditt angrepp på CarMan och Hellrider var allt annat än proffsigt. Vad du tycker om dom kan du behålla för dig själv.

Om någon reagerar på vad du skrivit, så skall dom "skita i" att svara.

Tror inte det.
Debatten är väl ändå fri på forumet och bör väl vara positiv och vänlig. Det gagnar oss alla.

Vore tråkigt om Forumet får dåligt rykte, där människor blir sågade jäms med fotknölarna med jämna och ojämna mellanrum.

Ett tips beträffande problem med Volvoverkstaden. Åk dit, även om du har en bit åka. Ta upp problemet med ansvarig chef.
(Det har aldrig varit lönt att prata med arslet ("dryg kundmottagare") när man kan prata med huvudet "(chefen"))
Jag lovar att dom kommer att hjälpa dig, såvida dom inte är helt dumma i huvudet.
En personlig servicemekaniker är guld värd.

:)

camaro69
Men snälla du jag bad att slippa deras kommentarer, var skrev jag något om dom? ja annat än att deras inlägg skapar hätsk debatt.

Vill du ha trådar där deras inlägg skapar hätsk debatt eller?

Nä tror inte det finns plats för det. :shock:

Vidare vad det gäller att såga folk så... - ja, behöver jag verkligen utveckla det! :D

Men du vill att moderator ska stänga min tråd, är forumet fritt då tycker du?

Brukar inte kalla min kundmottagare eller deras chefer "dryg eller dum i huvudet"

Jo, jag har pratat med högre instans.

Påpekar ett bara ett problem som finns på min "verkstad".
Samt ställde en fråga runt ikring detta.

Jag tror nog dom gör så gott dom kan, men dom har problem med tillgängligheten.
av nuttytompa
lirsa skrev:Jag har roat mig med att läsa väldigt många trådar härpå forumet. Dels för att jag är intresserad allmänt av Volvo och dels för att jag ville dammsuga forumet på info om den nya D5-motorn innan jag slog till. Jag måste säga att jag upplevere både CarMan och Hellrider som väldigt kunniga och hjälpsamma. De svarar fort och koncist på frågor vi har om Volvobilar.

Sen är det ju vissa trådar där både CarMan och Hellrider går i försvar på bl a tekniker och bilfirmor. Det är väl inte så konstigt? Betänk att dessa killar har yrkesstolthet och om ngn adrenalinfylld männsika då dömer ut en helt yrkeskår eller biltekniker eller liknande är det väl inte konstigt om de försvarar?

Det är väl den enda nackdelen på detta forum tycker jag. Ensidiga, arga påhopp på bilfirmor ochh liknande. Speciellt i repad bil-tråden.

Så CarMan och Hellrider: Ta åt er! Ni har iaf hjälp mig mycket!

My 5 cents..

Edit: Hellarider blev Hellrider ;).
Ja, men man måste FATTA tråden?
"Repa bilen tråden" handlade om vem som ska betala en skada som uppkommit under behandling, inte som alla vill missförså en mekaniker som förstör med vilje. Basta

Jag tror också att Hellrider Carman är duktiga.

Kan inte ens erinra mig att någon dömde ut ALLA verkstäder med all personal heller.

Förövrigt handlar denna tråd om annat.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]