- ons 23 okt 2013, 13:39
#798440
En AWD är inget att ha innan det blev haldex då det kostar onödigt stora pengar att ersätta en hylsa, eller vinkelväxel eller viskon eller kardanaxel. Delar som det inte kryllar av på skrotarna. Delar som dränerar plånboken i onödan jämfört med en FWD. Delar som hade slitits mindre om någon funderat mera på hur dom skulle fungera ihop. När haldex gjorde entre så försvann också en stor del av utgifterna.
Att man håller sej till modellår som inte har elektroniskt spjäll gör att slipper få den utgiften. Bränslemässigt skedde inga under när denso tog över.
N serie är lättmekad även den oavsett hur det ser ut. Men den fick en så svulstig a-stolpe att jag som bredaxlad inte kan sitt långt bak och bekvämt utan att ha axeln mot stolpen hela tiden.
Hursomhelst klarar man sej långt med normala verktyg. Det krävs ingen raketforskare för att skruva 1992-2013. Dock blir datorn mer nödvändig efter 1999 då canbus började användas. Lässystem går å andra sidan att få tag i billigt utan problem.
Att man håller sej till modellår som inte har elektroniskt spjäll gör att slipper få den utgiften. Bränslemässigt skedde inga under när denso tog över.
N serie är lättmekad även den oavsett hur det ser ut. Men den fick en så svulstig a-stolpe att jag som bredaxlad inte kan sitt långt bak och bekvämt utan att ha axeln mot stolpen hela tiden.
Hursomhelst klarar man sej långt med normala verktyg. Det krävs ingen raketforskare för att skruva 1992-2013. Dock blir datorn mer nödvändig efter 1999 då canbus började användas. Lässystem går å andra sidan att få tag i billigt utan problem.