Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 58
Mycket underhållande läsning i denna tråd!! :lol: Vad man kan säga med stor sannolikhet är väl att bilen i fråga blivit repad under verkstadens ansvar, vilket borde leda till stor ödmjukhet hos verkstaden och en välvilja att göra kunden nöjd.Sen är det anmärkningsvärt att se hur Carman och Hellrider återigen försvarar verkstaden in i absurdum.Jag har tur som har en bra kontakt med min servicetekniker och har fått bra service hela tiden.Skulle någon påstå att jag ljuger om jag upptäcker en skada efter ett verkstadsbesök skulle jag bli riktigt jävla förbannad!!Jag kan nämligen tala om var varenda stenskott sitter på min bil, och ser DIREKT om det finns något nytt märke!
av Hellrider
58 skrev:Mycket underhållande läsning i denna tråd!! :lol: Vad man kan säga med stor sannolikhet är väl att bilen i fråga blivit repad under verkstadens ansvar, vilket borde leda till stor ödmjukhet hos verkstaden och en välvilja att göra kunden nöjd.Sen är det anmärkningsvärt att se hur Carman och Hellrider återigen försvarar verkstaden in i absurdum.Jag har tur som har en bra kontakt med min servicetekniker och har fått bra service hela tiden.Skulle någon påstå att jag ljuger om jag upptäcker en skada efter ett verkstadsbesök skulle jag bli riktigt jävla förbannad!!Jag kan nämligen tala om var varenda stenskott sitter på min bil, och ser DIREKT om det finns något nytt märke!
ja varför skulle vi inte försvara när fok har fel?vi måste ju även försöka förklar hur verkligheten är på v-städerna,hade inte du gjort det om du jobbade inom någon bransch och det skrevs osaningar?
Användarvisningsbild
av CarMan
58 skrev:Mycket underhållande läsning i denna tråd!! :lol: Vad man kan säga med stor sannolikhet är väl att bilen i fråga blivit repad under verkstadens ansvar, vilket borde leda till stor ödmjukhet hos verkstaden och en välvilja att göra kunden nöjd.Sen är det anmärkningsvärt att se hur Carman och Hellrider återigen försvarar verkstaden in i absurdum.Jag har tur som har en bra kontakt med min servicetekniker och har fått bra service hela tiden.Skulle någon påstå att jag ljuger om jag upptäcker en skada efter ett verkstadsbesök skulle jag bli riktigt jävla förbannad!!Jag kan nämligen tala om var varenda stenskott sitter på min bil, och ser DIREKT om det finns något nytt märke!
som jag tidigare skrivit mer än en gång så tar jag inte verkstan i försvar :!:
jag var inte på plats o kan inte veta vad som hänt.
men jag försöker göre er upbärksamma på:

1. repan kan ha funnits innan
2. repan kan ha gjorts på gården av en annan kund
3. om företaget i fråga skulle varit IKEA o du stått parkerad där, skulle du då begört att dom lagat bilen?
tyver så är det så att en parkering är en parkering o verkstan tar lika lite ansvar som ikea när bilen står på parkeringen. det är troligtsiv en kund som repat bilen där.
Användarvisningsbild
av 58
Hellrider skrev:
ja varför skulle vi inte försvara när fok har fel?vi måste ju även försöka förklar hur verkligheten är på v-städerna,hade inte du gjort det om du jobbade inom någon bransch och det skrevs osaningar?
Vi lever nog i olika verkligheter......och det kan jag ju bara tala om att taxibranchen skrivs det inget bra om heller,men jag har inte invaggat mig själv i den tron att min bransch är felfri heller.Tvärtom så dräller det av halvkriminella gangsters som inte drar sig för nånting.Det gör ju bara att dom som är ärliga får jobba ännu hårdare för att kompensera skitstövlarnas beteende, så istället för att hålla dessa bakom ryggen så är det väl bättre att jobba för att få bort otrevliga förare/kundmottagare för att bättra ryktet om branschen?(jag vet inte varför jag gör mig besväret att skriva det här, jag lär bara få ett korkat svar tillbaka ändå.Det fanns ändå inget att se på tv... :lol: )
av Hemgårn
Carman: Så här är det. Det du inte förstår.

Repan har uppstått (utgår jag ifrån) när verkstaden har bilen i "sin ägo" - alltså de har ansvar för att bilen återlämnas till kunden i det skick den var i då den lämnades in + att den service som kunden betalar för är utförd. Om nu bilen repas på verkstadens parkering eller i verkstadens kafferum spelar ingen roll. Det är (om inte i lagens namn, för det vet jag inte säkert) verkstadens heliga plikt att värna om(vara rädd om) kundernas bilar. Det som uppstår med bilen sedan ägaren lämnat bilen måste i all rimlighet vara verkstadens ansvar.

Jämför inte bilskada på IKEAS parkering med bilskada på Volvoverkstadens parkering för det är det dummaste jag läst på länge.
Om du däremot köper en garderob på IKEA som du tappar (så att den går sönder) på IKEAS parkering på grund av att IKEA inte plockat bort byggnadsmaterial från parkeringen kan du nog säkert få ny garderob av IKEA. Eller om en IKEApersonal hjälper dig att bära ut din garderob och sedan tappar den så att den går sönder. IKEAS ansvar.

Men det är då en produkt som är direkt relaterad med IKEA. Precis som en Volvo är direkt relaterad till den auktoriserade Volvoverkstad där den lämnas in. Alltså: Om bilen repas efter det att verkstaden tagit bilen i besittning bör verkstaden hållas ansvarig för den tills kunden hämtar ut den. Enkelt.

Carman, Hellrider: Förstod ni? Du ifrågasätter inte kunden om du är rädd om kunden. Skräckexemplen ni drar fram är en på 1000 kunder och de ska ni nog också låta få sina krav igenom för jag tror det skadar mer att bråka med en kund än vad det egentligen kostar att hålla sig väl med kunden. (lång mening...)

Sen kan ni vrida och vända på saken och ta fram alla förevändningar som finns och ändå är det irrelevant i sammanhanget. Kunden har rätt och företaget ska - om det vill se kunden igen - se till att kunden är nöjd. Detta betyder att du som kundkontakt INTE ska misstro kunden.

Till sist!
Daddan, hoppas allt löser sig.
av Frigge
Precis, så är det ju i bilbranchen också. Det är ju det hela denna urspårade tråd handlar om. Förstår inte varför det skulle vara fel av oss som jobbar i verkligheten att ta Verkstäderna i Försvar till allt skit som skrivs om dom,skit som i dom flesta fall inte är berättigat. Bilverkstäder har alltid varit föremål för smutskastning och påhittade historier som inte är till deras fördel. Så fort något händer förutsätter/antar man att Verkstan har gjort det för att dom fuskar, lurar kunderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.

Bara för att vi försvarar verkstäderna från många överdrivna dumheter/missförstånd på det här forumet betyder ju inte det att vi är otrevliga skitstövlar på jobbet :roll: . Vi är nog tvärtom, Eldsjälar med det vi gör för er på jobbet och försöker till det yttersta göra er nöjda med det vi utför.

Detta har ingenting med Trådskaparen problem att göra, jag tar inte ställning i det utan det här är allmänt på Forumet.
av Hemgårn
Frigge skrev:Precis, så är det ju i bilbranchen också. Det är ju det hela denna urspårade tråd handlar om. Förstår inte varför det skulle vara fel av oss som jobbar i verkligheten att ta Verkstäderna i Försvar till allt skit som skrivs om dom,skit som i dom flesta fall inte är berättigat. Bilverkstäder har alltid varit föremål för smutskastning och påhittade historier som inte är till deras fördel. Så fort något händer förutsätter/antar man att Verkstan har gjort det för att dom fuskar, lurar kunderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.

Bara för att vi försvarar verkstäderna från många överdrivna dumheter/missförstånd på det här forumet betyder ju inte det att vi är otrevliga skitstövlar på jobbet :roll: . Vi är nog tvärtom, Eldsjälar med det vi gör för er på jobbet och försöker till det yttersta göra er nöjda med det vi utför.

Detta har ingenting med Trådskaparen problem att göra, jag tar inte ställning i det utan det här är allmänt på Forumet.
Du har så rätt. Det är inte alla verkstäder och heller inte alla verkstadsanställda som sågas. Det är, i detta fall, en kundmottagningspolicy som ifrågasätts. Sen har det urartat/gått ifrån topic och en del har kastat pajer kors och tvärs. Trist men så blir det. ALla är inte smidiga och vältaliga framför sin dator.

Det kryllar av goa gubbar på Volvos verkstäder, men det är kanske i kundmottagningen det surnar. Och de som jobbar med kundmottagning är inga mekaniker? (det vet jag inget om).

Over & out
av matzen10
Frigge skrev:Precis, så är det ju i bilbranchen också. Det är ju det hela denna urspårade tråd handlar om. Förstår inte varför det skulle vara fel av oss som jobbar i verkligheten att ta Verkstäderna i Försvar till allt skit som skrivs om dom,skit som i dom flesta fall inte är berättigat. Bilverkstäder har alltid varit föremål för smutskastning och påhittade historier som inte är till deras fördel. Så fort något händer förutsätter/antar man att Verkstan har gjort det för att dom fuskar, lurar kunderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.

Apropå positiva vibbar http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=13585.

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Bosa
Frigge skrev:Så fort något händer förutsätter/antar man att Verkstan har gjort det för att dom fuskar, lurar kunderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.

Samtidigt får jag intrycket av endel när man läser här att så fort något händer så förutsätter/antar teknikern att kunden fuskar, lurar verkstäderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.

Bara för att vi försvarar bilägarna från många överdrivna dumheter/missförstånd på det här forumet betyder ju inte det att vi är otrevliga skitstövlar när vi kommer till verkstaden. ;)
Enkelt att se samma sak från två olika håll och det är väl här motsättningarna sätter fart, det blir lite vi mot dom och även fast det tas upp ytterligheter som exempel så kan jag tänka mig att det läses som en generell inställning gentemot kunderna. Ingen gillar ju att bli kallad lögnare om man säger så oavsett på vilken sida av inlämningsdisken man står.

Jag är övertygad om att varken Hellrider eller Carman har den attityden som uppvisas i denna tråd direkt gentemot kunderna. De gillar nog dessutom att skapa lite uppståndelse på forumet. ;)

Personligen har jag varit nöjd med mina servicetekniker dock med en liten betänklighet angående en lögn som inkluderar mig utan min vetskap som lämnats till Volvo av min verkstad. Återstår dock att se vad som händer där men jag tänker inte snalla in mig i nån lögn som kan göra att Volvo Gbg sätter sig på tvären pga lögner från verkstad.

Hur som helst, rötägg finns det inom alla områden oavsett om man är kund eller ej. Kommer alltid att finnas men huvudsaken är att alla inte ses som lögnare och patrask vilket jag hoppas att det inte görs. Som sagt, ytterligheter kan lätt missuppfattas och samtidigt så kan nog saker och ting överdrivas i ren frustration allra helst på nätet.

I grund och botten tycker jag verkstäderna gör ett bra jobb, iaf enligt mina erfarenheter. :)

Och detta har inte med trådskaparens problem att göra utan generellt. :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Hemgårn skrev:Carman: Så här är det. Det du inte förstår.

Repan har uppstått (utgår jag ifrån) när verkstaden har bilen i "sin ägo" - alltså de har ansvar för att bilen återlämnas till kunden i det skick den var i då den lämnades in + att den service som kunden betalar för är utförd. Om nu bilen repas på verkstadens parkering eller i verkstadens kafferum spelar ingen roll. Det är (om inte i lagens namn, för det vet jag inte säkert) verkstadens heliga plikt att värna om(vara rädd om) kundernas bilar. Det som uppstår med bilen sedan ägaren lämnat bilen måste i all rimlighet vara verkstadens ansvar.

Jämför inte bilskada på IKEAS parkering med bilskada på Volvoverkstadens parkering för det är det dummaste jag läst på länge.
Om du däremot köper en garderob på IKEA som du tappar (så att den går sönder) på IKEAS parkering på grund av att IKEA inte plockat bort byggnadsmaterial från parkeringen kan du nog säkert få ny garderob av IKEA. Eller om en IKEApersonal hjälper dig att bära ut din garderob och sedan tappar den så att den går sönder. IKEAS ansvar.

Men det är då en produkt som är direkt relaterad med IKEA. Precis som en Volvo är direkt relaterad till den auktoriserade Volvoverkstad där den lämnas in. Alltså: Om bilen repas efter det att verkstaden tagit bilen i besittning bör verkstaden hållas ansvarig för den tills kunden hämtar ut den. Enkelt.

Carman, Hellrider: Förstod ni? Du ifrågasätter inte kunden om du är rädd om kunden. Skräckexemplen ni drar fram är en på 1000 kunder och de ska ni nog också låta få sina krav igenom för jag tror det skadar mer att bråka med en kund än vad det egentligen kostar att hålla sig väl med kunden. (lång mening...)

Sen kan ni vrida och vända på saken och ta fram alla förevändningar som finns och ändå är det irrelevant i sammanhanget. Kunden har rätt och företaget ska - om det vill se kunden igen - se till att kunden är nöjd. Detta betyder att du som kundkontakt INTE ska misstro kunden.

Till sist!
Daddan, hoppas allt löser sig.
Nu ska jag skriva vad jag känner.

tyver ansvarar ingen verksta för bilen när den står på parkeringen, så vad ni kunder gör med varandras biler är inte verkstan skyldig att åtgärda (även om många gör det)

vist kan man tyck att dom borde vara ansvareiga, en för att få ett såsn system at gå runt (med alla oärliga kunder) så måste verkstadspriserna höjas, då det lär vara många blufare som sätter detta i system, om den nu var en verkstads skyldighet!

ingen komentera detta när jag skrev det högre upp, antar att der far för att alla förstod att en repration kostar & pengarna måste ju komma in nånstansifrån
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Varför slå i en så svindyr olja i[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]