Frigge skrev:Så fort något händer förutsätter/antar man att Verkstan har gjort det för att dom fuskar, lurar kunderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.
Bara för att vi försvarar verkstäderna från många överdrivna dumheter/missförstånd på det här forumet betyder ju inte det att vi är otrevliga skitstövlar på jobbet :roll: . Vi är nog tvärtom, Eldsjälar med det vi gör för er på jobbet och försöker till det yttersta göra er nöjda med det vi utför.
Samtidigt får jag intrycket av endel när man läser här att så fort något händer så förutsätter/antar teknikern att kunden fuskar, lurar verkstäderna medvetet, slarvar, ljuger osv. Ni tror ni vet verkligheten men HELVETE vad fel ni har.
Bara för att vi försvarar bilägarna från många överdrivna dumheter/missförstånd på det här forumet betyder ju inte det att vi är otrevliga skitstövlar när vi kommer till verkstaden. ;)
Enkelt att se samma sak från två olika håll och det är väl här motsättningarna sätter fart, det blir lite vi mot dom och även fast det tas upp ytterligheter som exempel så kan jag tänka mig att det läses som en generell inställning gentemot kunderna. Ingen gillar ju att bli kallad lögnare om man säger så oavsett på vilken sida av inlämningsdisken man står.
Jag är övertygad om att varken Hellrider eller Carman har den attityden som uppvisas i denna tråd direkt gentemot kunderna. De gillar nog dessutom att skapa lite uppståndelse på forumet. ;)
Personligen har jag varit nöjd med mina servicetekniker dock med en liten betänklighet angående en lögn som inkluderar mig utan min vetskap som lämnats till Volvo av min verkstad. Återstår dock att se vad som händer där men jag tänker inte snalla in mig i nån lögn som kan göra att Volvo Gbg sätter sig på tvären pga lögner från verkstad.
Hur som helst, rötägg finns det inom alla områden oavsett om man är kund eller ej. Kommer alltid att finnas men huvudsaken är att alla inte ses som lögnare och patrask vilket jag hoppas att det inte görs. Som sagt, ytterligheter kan lätt missuppfattas och samtidigt så kan nog saker och ting överdrivas i ren frustration allra helst på nätet.
I grund och botten tycker jag verkstäderna gör ett bra jobb, iaf enligt mina erfarenheter. :)
Och detta har inte med trådskaparens problem att göra utan generellt. :)