NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Någon som vet vad det kostar ungefär till en v50 11? Har fått fukt i höger lamphus :(
av 9070
Vadå, ska du byta lamphus för att du fått fukt där? Ta loss och låt den torka över natten, sen kollar du alla packningar. Är iaf mitt tips
Användarvisningsbild
av Zanders
9070 skrev:Vadå, ska du byta lamphus för att du fått fukt där? Ta loss och låt den torka över natten, sen kollar du alla packningar. Är iaf mitt tips
Tycker jag har läst så mycket om folk som har problem med det så det känns knappt lönt att lägga tid på det. Folk som limmar om osv osv.
Användarvisningsbild
av mobe
Zanders skrev: Tycker jag har läst så mycket om folk som har problem med det så det känns knappt lönt att lägga tid på det. Folk som limmar om osv osv.
När du ser prislappen kommer du förstå att folk försöker att fixa det själv först :)
Användarvisningsbild
av Zanders
mobe skrev:
Zanders skrev: Tycker jag har läst så mycket om folk som har problem med det så det känns knappt lönt att lägga tid på det. Folk som limmar om osv osv.
När du ser prislappen kommer du förstå att folk försöker att fixa det själv först :)
jo jag vet att dem inte är gratis men jag känner mig ganska redo att ta smällen :p
av ptrj
börja med att kolla de runda locken i överkant av lyktan. Mina lock böjde sig och väta kom in i lamphuset. 100:- styck.

edit: artikelnummer
30796943 - 30796944
Senast redigerad av 1 ptrj, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Zanders
ptrj skrev:börja med att kolla de runda locken i överkant av lyktan. Mina lock böjde sig och väta kom in i lamphuset. 100:- styck.
har kollat över en snabbis efter sprickor och defekta låsningar men jag ska kolla så att alla är raka och fina också. tack för tipset!
av Kluster
På min V50 MY12 Classic med ABL fick jag kondens i båda strålkastarhusen. Inom 1 månad. Läs mer här http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=31&t=89246

Jag hade nybilsgaranti kvar och dessutom fanns det en spricka på överkanten av strålkastaren, närmast motorhuven. Tydligen ett känt fel hos Volvo enligt min PST. Resultatet? 2 nya ABL-strålkastare + 1 ny styrenhet.
av Gourmand
Zanders skrev:
9070 skrev:Vadå, ska du byta lamphus för att du fått fukt där? Ta loss och låt den torka över natten, sen kollar du alla packningar. Är iaf mitt tips
Tycker jag har läst så mycket om folk som har problem med det så det känns knappt lönt att lägga tid på det. Folk som limmar om osv osv.
Laga och reparera borde väl vara det första alternativet. Köpa nytt, när det inte går att laga. Du spar mycket pengar på att fixa detta själv, eller t.o.m. låta en liten privatverkstad fixa denna enkla operation, om du nu till äventyrs inte klarar att göra det själv.
Användarvisningsbild
av Perc
Jag bytte till nya Depo lyktinsatser på min V70 -04. Det immade i båda två. Bytte till nya på garantin, fortfarande imma.

Borrade ett hål på några millimeter i alla fyra kåpor så det blev lite mer ventilation. Imman försvann.

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]