Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grabb85
Hej, är lite sugen på att byta ut mina backspeglar till ett par med inbyggda blinkers och som självklart ska dom nya ha markbelysning och även vara elinfällda men nu till själva frågan, eftersom att jag har en 04 så finns det inga fördragna kablar för blinkers till backspeglarna?

Mvh Henke
Användarvisningsbild
av Loner
Nä, du får "tjuvkoppla" ifrån sidoblinkersen.

/L
av grabb85
Loner skrev:Nä, du får "tjuvkoppla" ifrån sidoblinkersen.

/L
hmm ok, är detta svårt att fixa? hur vet man vilken ledare på kontakten till backspegeln som är till blinkersen och sen är då frågan finns det något sätt att komma åt och dra kabeln eller är det nermontering av framskärmar och sånt vi pratar om nu?
Användarvisningsbild
av Loner
Det är inte svårt, beror lite på hur fint du vill lösa det hela, du ser i kontaktstycket vilken tråd som är "ny", kommer inte ihåg just nu vilken det var.

Vet faktiskt inte vart bästa stället att skarva in sig på sidoblinkersen är, men du behöver inte lossa skärmen iaf..

/L
av Thomas J
Blinkers sladden från spegeln är BLÅ/SVART.. ström kan tas av skärmblinkers. öppna dörren stick in handen vid skärmen på blinkersen och tryck ut. / Thomas
av grabb85
Nu har jag beställt speglar från JB i Jönköping, blev elinfällbara med markbelysning utan blinkers.

Men man ska veta att det där med backspeglar inte är lätt hehe, ringde dom och kolla först om dom hade en uppsättning från 04a eller nyare med markbelysning, elinfällbara. Fanns det gott om så det va inga problem så jag gjorde en beställning och så va det bra.

kolla sen på nätet lite och såg att det fanns med eller utan minne, har man speglar med minne så ställer dom in sig efter vilken nyckel man låser upp med som ni säkert vet men jag ville ju ha med minne så klart så jag fick ringa och kolla detta med och det skulle det tydligen va på dom jag skulle få.

Kolla vidare lite och såg att det fanns även med vattenavvidande glas och detta är ju inget måste men självklart en bra grej när man ändå byter speglar men orka inte ringa igen så det blir en överraskning när man får dom.

men har en fråga angående detta med minne i speglarna, förutom att det kräver en speciell progarmvara så krävs inget mer va? man måste inta ha elstolar med minne för att detta ska fungera?
av CANBus
har du inte minne i speglarna sen tidigare så kan du heller inte få det..
minnet har med elstolshistorien att göra..
Användarvisningsbild
av greeeken
Är inte kablarna redan fördragna på din bil?
av grabb85
CANBus skrev:har du inte minne i speglarna sen tidigare så kan du heller inte få det..
minnet har med elstolshistorien att göra..
Kanske inte ens sitter i speglarna? utan kanske är så att det är programvara som bara finns i bilen när man har elstolar med minne så styr datorn sedan speglarna till rätt läge så att säga.

Så igentligen så finns det nog inga speglar med eller utan minne utan det är bara programvaran för dom som finns med eller utan minne beroende på om man har elstol eller inte.
Senast redigerad av 1 grabb85, redigerad totalt 0 gånger.
av CANBus
det finns speglar med eller utan minne, funktionen sitter där i spegeln,
vilket du inte har nån nytta av om du inte har minne i dina befintliga speglar.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]