- tis 17 sep 2013, 10:54
#788184
Det fanns dessutom en del begränsningar vad man kunde lägga till på DE-bilarna, inte säkert ens att man kunde beställa VOC separat utan det gick isåfall endast få om man beställde ett HiTech-paket för runt 24000:- i listpris.
Jag hade nog tänkt behålla bilen i minst 4-5 år, sen är det ju ett mervärde vid framtida försäljning att den nya kunden inte behöver teckna ett VOC-abonnemang för att fjärrstarta värmaren. Min uppfattning är att VOC primärt är intressant för första ägaren och då mest tjänstebilförare med enklare hantering av körjournaler mm.
joel80 skrev:Hm.. det är ju samma kostnad som 3-4 års abonnemang.. hur länge har du tänkt behålla bilen?Jo, men då var jag ju tvungen att först köpa till VOC som kostade ca 8900:- i listpris och det ingick 2 års abonnemang enligt min säljare.
Jag skulle betala för VOC istället för att lägga ut 4-5000kr.. då får man mer funktion än med "bara" fjärrstart.
Det fanns dessutom en del begränsningar vad man kunde lägga till på DE-bilarna, inte säkert ens att man kunde beställa VOC separat utan det gick isåfall endast få om man beställde ett HiTech-paket för runt 24000:- i listpris.
Jag hade nog tänkt behålla bilen i minst 4-5 år, sen är det ju ett mervärde vid framtida försäljning att den nya kunden inte behöver teckna ett VOC-abonnemang för att fjärrstarta värmaren. Min uppfattning är att VOC primärt är intressant för första ägaren och då mest tjänstebilförare med enklare hantering av körjournaler mm.
Nu:
Volvo V70 D4 Summum Business E PRO -15
Tidigare:
V60 D4 DE -13
V40 2.0t Classic -04
S40 2.0t Business -01
Volvo V70 D4 Summum Business E PRO -15
Tidigare:
V60 D4 DE -13
V40 2.0t Classic -04
S40 2.0t Business -01