- mån 09 sep 2013, 22:45
Du säger att du tröttnat på tjat om fart.. själv börjar jag tröttna lite på tjat om trafikrytmen.. ;)
De flesta som hänvisar till den är ändå de som ligger i vänsterfil när de kan och blåser om alla de hinner.. Undertecknad inräknat till för ett par år sen.
Förresten är de flesta vägar runt våra städer flerfiliga, och i högerfilen brukar man inte behöva ha så tung gasfot för att hänga med. Det går att köra lagligt utan att vara bromskloss, speciellt om man tar hänsyn till att hastighetsmätaren visar lite för lite.
Hilmer skrev:Ber om ursäkt om jag tolkade inlägget fel!
Men börjar faktiskt tröttna på allt tjat om att det går lite fort ibland, visst ska man egentligen följa anvisad hastighet men det handlar även om hur inställningen/attityden till sådant är i olika delar av vårt land. Häromkring kan man ju mer eller mindre bli idiotförklarad ifall man håller hastigheten utanför tätorterna, och då är det lätt att falla in en trafikrytm som går betydligt fortare än vad skyltarna anger.
Ska man då hålla hastigheten exakt och bromsa upp alla andra eller ska man följa trafikrytmen? Vilket är farligast egentligen?
Du säger att du tröttnat på tjat om fart.. själv börjar jag tröttna lite på tjat om trafikrytmen.. ;)
De flesta som hänvisar till den är ändå de som ligger i vänsterfil när de kan och blåser om alla de hinner.. Undertecknad inräknat till för ett par år sen.
Förresten är de flesta vägar runt våra städer flerfiliga, och i högerfilen brukar man inte behöva ha så tung gasfot för att hänga med. Det går att köra lagligt utan att vara bromskloss, speciellt om man tar hänsyn till att hastighetsmätaren visar lite för lite.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13