- tor 22 aug 2013, 20:46
#781128
Blir inte klok på T5an... Är en -95 855 T5.
LMM sätter felkod 1-2-1 när den känner för det. Tänder ju då så klart motorelektronik lampan. Ibland kan jag köra flera dagar utan att den tänds, ibland tänds den 10 sekunder efter att man nollat den. Kan en LMM vara halvtrasig?
Vad kan annars få LMM att sätta felkod 1-2-1? Någon speciellt vacumslang? Något annat? Märkte idag när jag trampa utan att lampan lös att när turbon började ladda så hackade bilen till och lampan tänden med felkod 1-2-1 som vanligt. Sen gick bilen på 0,2 bars laddtryck. När lampan inte är tänd så laddar den 0,4-0,45 ungefär.
Nån som har någon idé vad man ska göra?
LMM sätter felkod 1-2-1 när den känner för det. Tänder ju då så klart motorelektronik lampan. Ibland kan jag köra flera dagar utan att den tänds, ibland tänds den 10 sekunder efter att man nollat den. Kan en LMM vara halvtrasig?
Vad kan annars få LMM att sätta felkod 1-2-1? Någon speciellt vacumslang? Något annat? Märkte idag när jag trampa utan att lampan lös att när turbon började ladda så hackade bilen till och lampan tänden med felkod 1-2-1 som vanligt. Sen gick bilen på 0,2 bars laddtryck. När lampan inte är tänd så laddar den 0,4-0,45 ungefär.
Nån som har någon idé vad man ska göra?