- ons 14 aug 2013, 15:47
#778700
AC på 90 talet var inga lika viktigt så det fortfarande var "relativt" nytt på svenska marknaden och var oftast rätt dyrt att lägga till då det vart tillval. Så den pengamedvete medelåldermannen som köpte bilen tänkte att dem andra 5 bilarna han hade var ju utan ac dem med och då kan man ju spara några kroner på att skippa det och lägga det på en rolig resa iställt.
VolvoÄgarn skrev:att bara köpa färddatorn idag från volvo kostar 3000:- (räknat på en 850) så minst samma pris på v70, sen programeringen ligger oftast på 1000+ hos volvo så jag skulle tippa på att totala priset skulle säkert ligga på en 10000:- för bara färddatorn.DanneDiesel skrev:Stämmer att det är gamla karossen.Håller med, är samma sak med min 855a, en GLT (EJ IMPORT). Utan AC, färddator och farthållare.
Jag tycker det är så lustigt, det mesta verkar ju "finnas" , bara köpa några knappar, bara aktivera färddatorn och en ny knapp osv osv .
Och om allt i princip redan är förberett (typ) så hur jävla snål kan man va när man köpte bilen då när den va ny? - njaaa färddatorn låter dyr vi bockar av den (där rök en knapp för 100kr) osv osv.
jag förstår inte.
Jaja, men jag har taklucka på min iaf. Eldriven. Det ni!-) ?:-/ Om man köper en helt ny bil VARFÖR snålar man in på dessa saker då? Jag förstår heller inte folk som köper helt nya bilar och kör på värsta snikmodellen. :-(O) Ni som gör det får gärna svara här.
AC på 90 talet var inga lika viktigt så det fortfarande var "relativt" nytt på svenska marknaden och var oftast rätt dyrt att lägga till då det vart tillval. Så den pengamedvete medelåldermannen som köpte bilen tänkte att dem andra 5 bilarna han hade var ju utan ac dem med och då kan man ju spara några kroner på att skippa det och lägga det på en rolig resa iställt.
Volvo 850 GLT -97