Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommty
VolvoÄgarn skrev:
DanneDiesel skrev:Stämmer att det är gamla karossen.

Jag tycker det är så lustigt, det mesta verkar ju "finnas" , bara köpa några knappar, bara aktivera färddatorn och en ny knapp osv osv .
Och om allt i princip redan är förberett (typ) så hur jävla snål kan man va när man köpte bilen då när den va ny? - njaaa färddatorn låter dyr vi bockar av den (där rök en knapp för 100kr) osv osv.
jag förstår inte.
Jaja, men jag har taklucka på min iaf. Eldriven. Det ni!
Håller med, är samma sak med min 855a, en GLT (EJ IMPORT). Utan AC, färddator och farthållare. :-)-) ?:-/ Om man köper en helt ny bil VARFÖR snålar man in på dessa saker då? Jag förstår heller inte folk som köper helt nya bilar och kör på värsta snikmodellen. :-(O) Ni som gör det får gärna svara här.
att bara köpa färddatorn idag från volvo kostar 3000:- (räknat på en 850) så minst samma pris på v70, sen programeringen ligger oftast på 1000+ hos volvo så jag skulle tippa på att totala priset skulle säkert ligga på en 10000:- för bara färddatorn.

AC på 90 talet var inga lika viktigt så det fortfarande var "relativt" nytt på svenska marknaden och var oftast rätt dyrt att lägga till då det vart tillval. Så den pengamedvete medelåldermannen som köpte bilen tänkte att dem andra 5 bilarna han hade var ju utan ac dem med och då kan man ju spara några kroner på att skippa det och lägga det på en rolig resa iställt.
av VolvoÄgarn
Tommty skrev:
VolvoÄgarn skrev:
DanneDiesel skrev:Stämmer att det är gamla karossen.

Jag tycker det är så lustigt, det mesta verkar ju "finnas" , bara köpa några knappar, bara aktivera färddatorn och en ny knapp osv osv .
Och om allt i princip redan är förberett (typ) så hur jävla snål kan man va när man köpte bilen då när den va ny? - njaaa färddatorn låter dyr vi bockar av den (där rök en knapp för 100kr) osv osv.
jag förstår inte.
Jaja, men jag har taklucka på min iaf. Eldriven. Det ni!
Håller med, är samma sak med min 855a, en GLT (EJ IMPORT). Utan AC, färddator och farthållare. :-)-) ?:-/ Om man köper en helt ny bil VARFÖR snålar man in på dessa saker då? Jag förstår heller inte folk som köper helt nya bilar och kör på värsta snikmodellen. :-(O) Ni som gör det får gärna svara här.
att bara köpa färddatorn idag från volvo kostar 3000:- (räknat på en 850) så minst samma pris på v70, sen programeringen ligger oftast på 1000+ hos volvo så jag skulle tippa på att totala priset skulle säkert ligga på en 10000:- för bara färddatorn.

AC på 90 talet var inga lika viktigt så det fortfarande var "relativt" nytt på svenska marknaden och var oftast rätt dyrt att lägga till då det vart tillval. Så den pengamedvete medelåldermannen som köpte bilen tänkte att dem andra 5 bilarna han hade var ju utan ac dem med och då kan man ju spara några kroner på att skippa det och lägga det på en rolig resa iställt.
"Pengamedvetne", snåle säger jag. :wink: Min 850 saknar fjärrlås också, så han måste varit riktigt rädd om pengarna eller så var han bara rädd för ny teknik. Men GLT-paketet med elhissar och elspeglar, det har jag minsann! :shock:
Man kan säga att tiderna har förändrats från då 850 var ny tills idag iallfall, vilken standardutrustad bil kommer utan fjärrlås och AC idag tex?
av JT855
Min 855 Turbo -95 har nån tjock tysk tagit ut som ny... Den har nivå på lysena, sätesvärmare, AC, farthållare, träpaneler (även kring dörrhandtagen), VGA II, Eltaklucka, färddator, svart helskinn, passagerar airbag, TRACS, elhissar osv... Det den saknar är väl sätesvärmare bak samt elstolar... Dom tänkte väl att dom ändå sparar stora pengar mot en Bmw :)
Detta är ju då som sagt en tyskimport...

Har haft en T5 italienimport också, den hade samma grejer förutom att den hade halvskinn och saknade farthållare, träpaneler samt passagerar airbag.

Har haft två svensksålda Turbo, bägge var betydligt sämre utrustade.

Hissade upp bilen. Båda sidorna är lite[…]

Mercedes nya batteriteknik gav elbilen 120 mils r[…]

Hej, Någon som bytt bromsklossar bak sjä[…]

Något har ju uppenbarligen gått fel vi[…]