- tis 26 dec 2006, 14:26
så för min del så lutar det åt en handdator som är vattentät, ska gå 8 timmar på enbart batteri och vill man kan man köpa ett extra, vill inte ha några kablar eller liknande när jag springer runt med den så inbyggd gps är ett måste.
VolvoB20 skrev:Jag tänkte ha den i bilen, på cykeln, min scooter och även när jag går till fots i skogen och så vilket jag gör mycket när jag fotar ibland.grabb85 skrev:Tror jag har bestämt mig nu, lutar åt en handdator med gps så kan man använda den till lite mer än bara gps men fråga när då om någon har några bra tips på en handdator som helst ska va vattentät och som har bra batteritid då jag även planerar att använda den ute en hel del.Innan någon kan ge dig råd så måste du säga vad du ska ha den till och vad du vill använda den till tex
Var: Bara i bilen, i flera bilar, i båten, på cycklen, i fickan etc
Till vad: Ta dig till okända adresser med bilen, navigera i båten, hitta i svampskogen eller på londonsemestern, på fjället, vara snygg i bilen och impa på polarna vid kiosken.
Tålighet: vattentät, tappa i golvet, gå 18 timmar på batteriet?
Kombinationsfunktioner. Ren GPS eller en maskin som funkar som flera saker tex handdatorn, telefon, bluetooth, handsfree, musik/videospelare osv.
Om du lutar år handdator finns ju två huvudspår att välja på, handdator med inbyggd GPS, eller så kan du gå på valfri handdator med lös mottagare.
så för min del så lutar det åt en handdator som är vattentät, ska gå 8 timmar på enbart batteri och vill man kan man köpa ett extra, vill inte ha några kablar eller liknande när jag springer runt med den så inbyggd gps är ett måste.