- fre 09 aug 2013, 23:25
#777573
Kanske en V50 från 06-07 skulle kunna funka.. Med rätt mil och rätt bil behöver det inte kosta speciellt mycket i underhåll. Kanske kan du kolla på en etanol.. dels är det nån krona billigare per mil plus att skatten är väldigt låg. Om du inte kör så långt per år heller så påverkar inte den relativt korta serviceintervallen på typ 1500mil då årsservice för dig blir innan det.
Jag hade en v50 1,8f -06 tidigare och det är bilen som fick mig att välja Volvo igen. :) Sålde den till en kompis (som man ju inte ska göra, men jag gillade bilen och litade på den...) och den funkar fint ännu. Köpte den för övrigt av en annan kompis... Man kan säga att vi är tre buksvågrar med den nu. :lol:
Den har gått 19000 mil nu och har inte råkat ut för några värre tråkigheter. Kamkedja i den också så inget superdyrt kamremsbyte vid 18000 mil eller så.
Jag hade en v50 1,8f -06 tidigare och det är bilen som fick mig att välja Volvo igen. :) Sålde den till en kompis (som man ju inte ska göra, men jag gillade bilen och litade på den...) och den funkar fint ännu. Köpte den för övrigt av en annan kompis... Man kan säga att vi är tre buksvågrar med den nu. :lol:
Den har gått 19000 mil nu och har inte råkat ut för några värre tråkigheter. Kamkedja i den också så inget superdyrt kamremsbyte vid 18000 mil eller så.
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13