Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Kanske en V50 från 06-07 skulle kunna funka.. Med rätt mil och rätt bil behöver det inte kosta speciellt mycket i underhåll. Kanske kan du kolla på en etanol.. dels är det nån krona billigare per mil plus att skatten är väldigt låg. Om du inte kör så långt per år heller så påverkar inte den relativt korta serviceintervallen på typ 1500mil då årsservice för dig blir innan det.

Jag hade en v50 1,8f -06 tidigare och det är bilen som fick mig att välja Volvo igen. :) Sålde den till en kompis (som man ju inte ska göra, men jag gillade bilen och litade på den...) och den funkar fint ännu. Köpte den för övrigt av en annan kompis... Man kan säga att vi är tre buksvågrar med den nu. :lol:
Den har gått 19000 mil nu och har inte råkat ut för några värre tråkigheter. Kamkedja i den också så inget superdyrt kamremsbyte vid 18000 mil eller så.
Satsa på en VW Golf 1.6 från runt MY05-06. Ett ganska tråkigt val men väldigt vettigt. Hyfsad låg förbrukning, bra utrymmen, ok kvalité, låga fasta kostnader, bra andrahandsvärde osv. Hade helt klart valt den om vi letade efter en andrabil. Även en 2.0 kan vara värt att kolla på. Borde inte skilja mycket i förbrukning vid landsvägskörning iom en lägre utväxling.
D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?

TS har inte varit aktiv på forumet sen aug 2[…]

installera dragkrok

@Malmstroem Jag får svänga förbi […]

Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]