- sön 24 dec 2006, 22:21
#76880
det är up till återförsäljaren at själva bestämma inbytes värdet på inbytesbilen. du kan tilexemlel få ett underpris på din bil om återförsäljaren har många likadana i lager sen tidigare m.m.
tror desutom nte att nån blir nekad inbyte om dom har en nyare bil, ma får bara et lågt pris.
uppfyller man bara kraven som "fabriken" ställer så får man sälja
KarlMagnus skrev:Glömde en historia. En kille tog hem in en BMWimport, och körde dennatror inte ett ord på denna storry.
tills det var dags att byta. En BMWåtersörsäljaren i Sverige vägrade att ta in denna som inbyte. Kunden ringde då til BMW:s huvudkontor i Stockholm och berättade vad som hänt. Återförsäljaren fick besked om
att om detta händer en gång till så var slutsålt med BWW för hans del som återförsäljare.
Förklaringen på detta var att oavsett var man köper BMW så kommer de från samma fabrik, och ska behandlas på samma sätt som en svensksåld bil. Denna historia är sann, men kan jag hålla med om att man ska vara försiktig med importer, men ändå inte dra dem över en kam, eftersom
det finns seriösa folk även i bilbranschen.
det är up till återförsäljaren at själva bestämma inbytes värdet på inbytesbilen. du kan tilexemlel få ett underpris på din bil om återförsäljaren har många likadana i lager sen tidigare m.m.
tror desutom nte att nån blir nekad inbyte om dom har en nyare bil, ma får bara et lågt pris.
uppfyller man bara kraven som "fabriken" ställer så får man sälja