Har aldrig haft nå bekymmer med original systemet på en B20 allrahelst inte på en original motor sjusterar man bara brytaren/filar dom vår å höst behöver man alldrig bry sig i de mera.
Tror 145an min gick i 3000mil innan jag kom på jag kanske skulle se över tändsystemet å stiften osv.
Nej gör som sonika så att köp allt nytt brytare, lock, rotor, å konding å känner du dig tveksam på kablarna byt dom med då vet du de är i bra skick. Är en så liten peng i sammanhanget bilar så är värt de för å slippa jäklas.
Sen har jag råkat ut för smuts i fördelaren då hoppar gnistan omkring som en dampad kanin på speed, blåsrent med tryckluft å gick som nytt.
Kan även vara en bränd brytare fel på tändspolen fel typ av spole som dödar brytaren?
Men ett original system i bra skick är svårt å överträffa i form av alltid ta sig från a-b brukar byta allt i fördelaren (konding/brytare/lock å rotor) stoppa dom delarna i bagaget å en mejsel å ett blad mått blir man allrig stående
Men vad gör man om en fantastisk 123a korkar ihop efter vägen?