Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 2.0-T
Hej.

Bilen: Volvo 965 2.5 24v -96 automat, 23.000mil.

Bilen drar oavsett körsett 1.7 liter per mil.
Den har ren motorgång på alla varvtal.

Har varit hos Volvo och fått en datadiagnostik men de fanns inget fel enligt datasystem.
Någon som har varit med om liknande ?
Har bilen på ett tort ställe och har kikat efter läckage men inte en droppe på golvet i garaget.

Söker lite tips om eventuella åtgärder, kan det vara något som är slitet som inte visar sig på datakollen ?

Tack på förhand.
:)
av Volvofive
2.0-T skrev:Hej.

Har varit hos Volvo och fått en datadiagnostik men de fanns inget fel enligt datasystem.
Har bilen på ett tort ställe och har kikat efter läckage men inte en droppe på golvet i garaget.

Söker lite tips om eventuella åtgärder, kan det vara något som är slitet som inte visar sig på datakollen ?

Tack på förhand.
Lufttrykk i dekk for lavt?
av Addekarlsson
Klassiska standardfrågan/svaret, bytt tändstift, luftfilter mm? Alltså, såna där förbrukningsartiklar.
Ett kasst luftfilter ställer till med mer än man tror.

Mvh/ Adde
av 2.0-T
Volvofive skrev:
2.0-T skrev:Hej.

Tack på förhand.
Lufttrykk i dekk for lavt?
Nej jag har kontrollerat och har okej lufttryck i däcket.
Tack för svar.
av 2.0-T
Addekarlsson skrev:Klassiska standardfrågan/svaret, bytt tändstift, luftfilter mm? Alltså, såna där förbrukningsartiklar.
Ett kasst luftfilter ställer till med mer än man tror.

Mvh/ Adde
Är noga med att sköta service och gör det även lite tätare som t ex oljebyte.
Luftfilter och stift, olja är bytt rätt nyligen.
Har också varit och bytt alla olika typer av oljor som går att byta.
Bromssytem är renoverat för att inget skulle kärva där.

Tack för svaret
av joeharrison
Ett mycket amatörmässigt tips!Kollat så att den inte läcker soppa någonstan när motorn går?
av Henry
Jag har råkat ut för att bensinfiltret under golvet rostat sönder och läckt bensin. Kolla om du har samma fel.
Hej o hå.
Användarvisningsbild
av BamZe84
Hejsan!
Jag har precis samma fel men med min 760, jag får den till att drick 1.73 blandad körning, de är lite tragiskt...de är ju inte så att bensinen är billig, jag har samma fel men tyvärr ingen lösning, jag bevakar detta jag oxå ;) lycka till!
av S40T4
Det skulle kunna vara motortempgivaren eller luftmassamätaren. Givaren sitter på baksidan av topplocket, mot torpedväggen.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Motortempgivaren sitter inte i bakkant på toppen på 96- och framåt utan sitter i termostathusets högra nederkant.

//David

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]