haxpet skrev:Låter konstigt det här.
Jag tycker inte att det är något speciellt dåligt ljud i Volvos stereo (har en HU-850). Har suttit i många nya bilar med betydligt sämre orginalstereo.
Att subben ligger under golvet kan väl inte ha så stor betydelse, en sub ska ju enbart spela dom lägsta frekvenserna, och många av dom är ju så låga att du inte hör dom, dom känns ju bara. Men det är ju klart, blir det mottryck när subben ska förfytta sej på grund av golvet så är det kanske inte optimalt.
Tror inte det är något "fel" i min bil för alla V70 med samma setup låter ju lika.
En HU-650 + High Performance + Sub landadar fick jag väl betala runt 10.000 kr för, går du upp til HU-850 så blir det väl runt 20.000 kr.
När jag har lagt ut sådana summor och själv stoppat in stereo för 10.000-20.000 i mina tidigare bilar har man fått extremt bra ljud för sådana prisklasser. Nu tycker jag det låter som man har ljud för 2000-3000 i bilen.
Men men nu vill jag inte debatera om det är prisvärt eller ej. Nu sitter ju grejerna där, gjort är gjort och jag försöker bara komma fram till om man kan göra något utan att det kostar skjortan eller gör att bilen inte går att återställa.
Tex volvolösningen att högnivå in i Sub-steget känns ju helt patetisk i en så här dyr anläggning och man borde kunna göra något åt det.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.