Jens skrev:Man får känslan av att en importerad v70 som har gått 10 000 - 15 000 mil och som kostar 70 000 är något tillbakaskruvad. Ok, det behöver ju inte betyda att bilen är dålig för det men hur mycket kan man räkna med att bilen verkligen har rullat. Alltså hur mycket brukar man skruva tillbaka importerade bilar innan man säljer dem? Viken typ av utrustning kan det vara som saknas på en importerad bil?
Är det mycket dyrare att äga en T5 än en vanlig glt? Tänker då på försäkringar och reservdelar.
Jag vet inte varför jag har blivigt så sugen på just en T5, jag har aldrig kört någon.
Vad det gäller utrustning så vet jag inte vad som skulle saknas, nu är det ju ingen V70 jag har utan en 850 T5, men det var hela paketet, larm, elspeglar, tracks, elsäten,skinnklädsel, sidoairbags, förar och passagerar airbag, stora färddatorn, stora ECC´n etc etc. Vad det gäller försäkringen så föreslår jag Volvia, dom gör nämligen ingen skillnad på om det är import eller ej, till skillnad från andra. Reservdelar är det inga problem med, det är ju faktiskt samma bil som säljs i Sverige. Absolut ska man vara lite vaksam på importbilar, men jag är övertygad om att det säljs lika många "tillbakaskruvade" bilar som är "made in sweden". Att få detta fixat är ingen svår sak, så att anta att man är mer oärlig i utlandet tycker jag verkar vara väldigt konstigt. Tror det grundar sig på en period för ett par år sedan när det fick väldigt mycket plats i media, det här med mätarinställningarna på importerade bilar, insider gjorde ett ganska stort reportage om detta och det visade sig iaf att det var lika vanligt om inte vanligare att det fuskades bland svenska bilar.
Och slutligen......T5:orna är sanslöst roliga att köra 8)