- lör 11 maj 2013, 09:03
#753785
Mvh
Lennart
offwhite skrev:Okej, vilka är lättast att renovera då? Webrar eller SU? Verkar som att man kan få vänta länge på att hitta förgasare i närheten, och köper man på blocket vet man ju aldrig vad man får! Lättare då att välja en modell där skicket inte gör så mycket tänker jag?Är det "eftermarknads grejer" är det oftast inte kört lika många mil med som "originalgrejer", och jag har aldrig hört talas om att någon med Weberförgasare behövt byta slitna delar. Däremot kan det vara problem att få Weberförgasaren rätt bestyckad för just din motor och din körning. Får man det rätt, då behöver man aldrig tänka mer på förgasaren. SU är betydligt enklare att "få rätt", men där slits nål och munstycke kontinuerligt så det får justeras oftare. Sedan beror det ju på hur mycket man kör. Renoverar du ett par SU "från grunden" med spjällaxlar, nålar munstycken och nålventiler, så håller det några 1000 mil i alla fall.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V