PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
offwhite skrev:Okej, vilka är lättast att renovera då? Webrar eller SU? Verkar som att man kan få vänta länge på att hitta förgasare i närheten, och köper man på blocket vet man ju aldrig vad man får! Lättare då att välja en modell där skicket inte gör så mycket tänker jag?
Är det "eftermarknads grejer" är det oftast inte kört lika många mil med som "originalgrejer", och jag har aldrig hört talas om att någon med Weberförgasare behövt byta slitna delar. Däremot kan det vara problem att få Weberförgasaren rätt bestyckad för just din motor och din körning. Får man det rätt, då behöver man aldrig tänka mer på förgasaren. SU är betydligt enklare att "få rätt", men där slits nål och munstycke kontinuerligt så det får justeras oftare. Sedan beror det ju på hur mycket man kör. Renoverar du ett par SU "från grunden" med spjällaxlar, nålar munstycken och nålventiler, så håller det några 1000 mil i alla fall.

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av SnickarD
lennarte skrev:
Hasse63 skrev:. Jag föredrar SU då de är såååå mycket snyggare.
Då har du aldrig sett 2xDCOE på en Volvo PV :shock: :lol:

Detta är visserligen en Amazon, men det såg nästan likadant ut på min PV. Och vilket ljud se'n. Det måste upplevas.......

Mvh
Lennart
Haha jag vet precis vad du menar, det är ögon och örongodis! :D
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är rätt... Bara ge igen... Sticker man ut hakan, kan man lätt få en smäll :shock:
Stiligt , Stiligt.
Det händer ibland att jag saknar min gamla PV. Men då sätter jag på AC-n, testar ABS-en och hissar lite med dom elektiska fönsterhissarna så går det över. Men det kommer ändå en tanke ibland.... Tänk och sätta 16V motorn jag har i min 745-a i en PV... :lol:

Mvh
Lennart

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]

Den står redan på max och påverk[…]