- tor 25 apr 2013, 22:17
Har köpt en C30 årsmodell -12 med dielselvärmare och Volvo on call.
VOC har jag inte riktigt fått igång ännu, väntar på pinkod.
Har provat dieselvärmaren dock och har några frågor om den.
1. Det låter ganska mkt, det låter som en jetmotor sa en granne.
Det brummar en del och ibland låter även en del "klappande" ljud.
Låter denna taffliga beskrivning som att det ändå är normalt?
2. Jag har förstått att när man ställer in med tiduret så ställer man in tiden då man ska åka och motorn och kupen med andra ord ska vara varma.
Jag ställde in kl 07.30 imorse men jag blev lite sen och kom ut till bilen först 07.37.
Dock så var då värmaren i full gång, hur kommer detta sig?
3. När jag väl satte mig i bilen så tänkte jag att jag skulle stänga av själva värmaren eftersom att bilen kändes varm och jag startat motorn och precis skulle rulla iväg.
Dock så verkade som att det inte gick att stänga av den när den väl var igång.
Likadant dagen innan när jag bara testade värmaren för att lyssna på den några minuter, jag lyckades inte stänga av den så jag fick vänta ut tiden tills den stannade av sig själv.
Kan man inte stänga av den när den väl är igång?
4. Är det ngn vits att köra med dieselvärmaren nu när det är vår och stadigt plusgrader?
Hur använder ni andra den?
VOC har jag inte riktigt fått igång ännu, väntar på pinkod.
Har provat dieselvärmaren dock och har några frågor om den.
1. Det låter ganska mkt, det låter som en jetmotor sa en granne.
Det brummar en del och ibland låter även en del "klappande" ljud.
Låter denna taffliga beskrivning som att det ändå är normalt?
2. Jag har förstått att när man ställer in med tiduret så ställer man in tiden då man ska åka och motorn och kupen med andra ord ska vara varma.
Jag ställde in kl 07.30 imorse men jag blev lite sen och kom ut till bilen först 07.37.
Dock så var då värmaren i full gång, hur kommer detta sig?
3. När jag väl satte mig i bilen så tänkte jag att jag skulle stänga av själva värmaren eftersom att bilen kändes varm och jag startat motorn och precis skulle rulla iväg.
Dock så verkade som att det inte gick att stänga av den när den väl var igång.
Likadant dagen innan när jag bara testade värmaren för att lyssna på den några minuter, jag lyckades inte stänga av den så jag fick vänta ut tiden tills den stannade av sig själv.
Kan man inte stänga av den när den väl är igång?
4. Är det ngn vits att köra med dieselvärmaren nu när det är vår och stadigt plusgrader?
Hur använder ni andra den?