Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
Objektet är en XC70 från 2006 och den har stått still en bra tid. Ca 15k mil och i fint skick men paneler låter lite för mycket. Började med att återmonyera en dörrpanel och det löst ett problem. Men det kommer från fler punkter nu. Prövade att klä kablar i A-stolpen med tunn skumgummi och det blev stumt men låter fortsatt från något som kontext syns. Även i panelen mot motorn kommer knarr. Frågan är hur hade ni gjort? V

Tack!
av Marcus9302
Jag har jagat detta problem läääääänge nu... Men, om det är högst uppe på dörrsidorna så är det är den biten som går ner i gummilisten som är problemet. När dörrsidorna vibrerar så släpper och spänner de från gummit på insidan, vilket orsakar ett litet klick, typ.

För att lösa detta har jag testat ett antal olika grejer, det senaste och det enda som hållit länge var att klippa 2-3cm breda remsor av ett A4 och lägga mot dörrsidan så att allt gummi på kupésidan täcks, samt någon cm på fönstersidan. Detta har funkat sedan januari, men nu har en av dem börjat låta igen, så ska göra samma sak någon gång framöver.

Gamla VVT var av återfjädrande typ, V[…]

Knarrande paneler

Jag har jagat detta problem läää&au[…]

Maximal däckomkrets V60

Värt att tillägga kanske: det är […]

Värmepaketet läcker, tidvis mycket

Intressant, tack :-) Ska kika på locket som[…]