Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johnnyj
frugan kvadda sin 740 har en 240 att köpa som saknar topp, borde ju bara vara kastbyta även om 240 är en amotor och 740 en f motor? förgasar grejset ligger med i bilen. Har ja fatta rätt att ja måste köpa en tätning till fördelarutaget på toppen och sen bara montera dit den så skall allt funka eller har ja missat nån del som kan vara bra att veta innan ja ger mig på det? bränsle pump etc?
av rd350
Det mesta passar lite beroende på vad du har för årsmodell, bla pulsairröret bakom grenröret. Inget bilprovningen kollar funktionen på men det ska egentligen sitta där om det funnits från början. Går att skruva dit "utanpå" utan att kanalerna tas upp men tror du behöver borra hålen för pinnbultarna. Fördelaren pluggar du med tätningen som du själv skrev.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Frrla skrev:Sitter en ipulad 230e i min -80 som alla dom där prylarna är väck på. inget sbp sa ett dyft om.
Kan ju bero på att dessa detaljer inte sitter på din 80:ia original, kom först -81.
av AmazonSleper
Besiktningen utför ingen kontroll på EGR eller puls air numera har har plocka bort på åtskilliga bilar å besiktat :wink: Men EGR kom väl 75-76 väl? Hade fel ang detta var tvungen å kila å kika på 76an å den hade ingen, var de på B20 de kom 75 då tro? :???:
av rd350
De kollar ej funktionen men ser de att man demonterat något som hör till avgasreningen har de befogenhet att sätta anmärkning på det. Sen att de aldrig gör det är en annan sak.
Volvo 240 B230F går fettigt

och då pendlat mellan 0,2-0,8 men eftersom […]

Ojämn gång

Marelli-spjällhus är en möjlig fakt[…]

Denna videon tror jag visar vad du behöver. h[…]

Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]