- ons 10 apr 2013, 15:17
Hej.
Har ett litet problem som ger mig gråa hår. Det är nämligen så här.
Förra veckan när jag blinka de ut efter att ha stått still så la all blinkers av. Såg då att säkring 13 hade gått. Bytte denna men hjälpte inte.
Samtidigt så ville inte bilen gå på tomgång längre. (Även fast vi då kört 13 mil så motorn va varm). När jag byter säkring så går den så fort jag sätter på täningen. Det räcker även att bara trycka på varningsblinkers knappen och den går direkt. Tank och temp + alla lampor la också av i instrumenten samband med detta. Batterilampan börjar lysa. Men om jag drar bort kontakten från varningsbliks knappen och startar så funkar temp och tank å alla lampor som vanligt igen. Kan det va kontakten som är dålig? Hur byter jag i så fal den lättast? går den att byta?
Har letat efter felet men inget hittat.
Har kollat följande.
Bytt blinkersrelä (även ett annat stort relä som sitter upp till höger under ratten)
Kontrollerat alla lampor runt om och sladdarna dit
Kollat dragkopplings kontakten (klippt alla kablar)
provat 3 andra varningsblinks knappar
Kopplat ur instrumetpaneles kontakten
Provat att byta det silvriga relät under huven
plus en hel del annat.
någon som kan ha nån ide vart felet kan ligga? Hjälp vore snällt!
Är inte den bästa på att förklara men fråga gärna om det skulle va nått!
Tack på förhand
// Fredrik
Har ett litet problem som ger mig gråa hår. Det är nämligen så här.
Förra veckan när jag blinka de ut efter att ha stått still så la all blinkers av. Såg då att säkring 13 hade gått. Bytte denna men hjälpte inte.
Samtidigt så ville inte bilen gå på tomgång längre. (Även fast vi då kört 13 mil så motorn va varm). När jag byter säkring så går den så fort jag sätter på täningen. Det räcker även att bara trycka på varningsblinkers knappen och den går direkt. Tank och temp + alla lampor la också av i instrumenten samband med detta. Batterilampan börjar lysa. Men om jag drar bort kontakten från varningsbliks knappen och startar så funkar temp och tank å alla lampor som vanligt igen. Kan det va kontakten som är dålig? Hur byter jag i så fal den lättast? går den att byta?
Har letat efter felet men inget hittat.
Har kollat följande.
Bytt blinkersrelä (även ett annat stort relä som sitter upp till höger under ratten)
Kontrollerat alla lampor runt om och sladdarna dit
Kollat dragkopplings kontakten (klippt alla kablar)
provat 3 andra varningsblinks knappar
Kopplat ur instrumetpaneles kontakten
Provat att byta det silvriga relät under huven
plus en hel del annat.
någon som kan ha nån ide vart felet kan ligga? Hjälp vore snällt!
Är inte den bästa på att förklara men fråga gärna om det skulle va nått!
Tack på förhand
// Fredrik