Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anette
Hej

min Volvo 360 har uselt ljus och ena strålkastaren saknar nästan ljusbild helt. Har inte meckat ner belysningen än så jag vet inte ifall det är metall eller plast inuto men vad jag vet är att reflektorerna utgått från volvos sortiment samt att de var utbytbara så då tror jag att de är av metall. Om det nu inte går att byta ut dem mot nya hur kan man då fixa den dåliga ljusbilden?

Har själv tänkt i banorna: hitta nån som kan polera metall, hitta nån som kan göra nya, fina blanka reflektorer eller som sista utväg spray/tape/film men det känns inte jättefiffigt ... bilen är ganska okay för övrigt och även om jag varit inne på att byta upp mig så är det nåt visst med Volvo 360 ... de är liksom bara så jäkla bra/billiga/lätta att äga ...
av dalldall
har samma problem fast min klarade bes nyligen(945), har googlat mycket på det men det finns inga genvägar till problemet. det finns firmor som kan renovera dina gamla men det är nog inget billigt, tror dina e av metall pga årsmodellen, måste gå o hitta beg eller nya!
Användarvisningsbild
av Anette
Hmmm men om de är i metall så måste det ju gå att polera upp dem och eftersom man kunde köpa bara reflektorer från volvo förut så borde man ju inte ha några problem med att montera bort dem heller... ska testa med den som ändå saknar ljusbild och se eller se om jag får tag på begade strålkastare och lattja med den hemma ... återkommer med svar
av dalldall
antingen e reflektorerna gjord i plast eller plåt med nån beläggning av chrome eller nåt annat, men supertunnt o när det väl börjat bli dåligt kan man knappt ta på det.
Användarvisningsbild
av Anette
aha ..... :(

Är det kanske dags att man byter ner sig till nån annan bil nu då ...? jag menar om reservdelarna upphört att finnas på Volvo, man inte har maskiner att tillverka egna ... jag kan ju inte leva utan ljusbild här på landet ...
Användarvisningsbild
av darkien
antingen hitta bätte beg på skroten eller så ringa o kolla vad http://www.metallsliperiet.se/ tar för o lägga på nytt krom på dina reflektorer spraya på kromspray eller liknande e ingen ide de blir bara sämre ska du ha bra resultat låt en firma lägga på äkta krom så blir dom som helt nya
Råd vid motortvätt

Enda nackdelen är väl att det fortare bl[…]

Tackar! Är det i så fall navringar som […]

Nordic Plus vs Ultra

Nu vet jag inte om det gäller V60 eller XC60,[…]

Har du flyttat över spridarna från gam[…]