- fre 01 mar 2013, 15:08
Fulbyta?? Är det när man bara "plockar ner" halva paketet, eller. Det har jag gjort en gång, men det vete f--n om det var lättare eller gick fortare.
Mvh
Lennart
dalldall skrev:glidlager smörjer man så här. nya får man förmoda e smorda från fabrik, dock måste det ligga en filtring runt lagret indränkt i symaskinsolja annars håller det inte så länge, gamla lager värmer man lätt o lägger dom i nåt lösningsmedel typ tri, upprepa några ggr tills allt skit kommit ur dom, sen värmer man dom lätt igen o ner i symaskinsolja, nu e dom smorda efter konstens alla regler, men filtringen e viktig!!! inte alla fläktar som har en så. sen kan man fulbyta fläkten, det har jag gjort några ggr.Nya går väl inte att få tag på? En gång borrade jag ur bussningarna och satte i Frimetall bussningar med Teflon glidyta. Det blev kanon. Vet ej hur länge det håller, men man behöver (kan inte) inte smörja. Filten är viktig annars, det är ju "oljereserven". Det har där nog suttit på alla jag har "plockat med, men det har ju varit 70 - 80-talare. 740-in jag har nu (-88B) är där nog ingen filt (kommer dåligt ihåg) men den är ju "rena himmelriket" (jämnförelsevis) att "plocka ner"
Fulbyta?? Är det när man bara "plockar ner" halva paketet, eller. Det har jag gjort en gång, men det vete f--n om det var lättare eller gick fortare.
Mvh
Lennart
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V