Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Alt A känns som mer lättnavigerat.

Sen måste ni börja ta till er kritiken ni får! Annars kommer ni att förlora många framtida kunder! Ni kan börja med att ta åt er omdömena på Trustpilot, lustigt att alla omdömen som visas på er hemsida bara är positiva med fyra till fem stjärnor men kollar man vidare på Trustpilot så får man en annan bild. Just nu sjunker erat totala omdöme jämfört med hur det var i början av sommaren...

Självklart sker det inom alla branscher fel/misstag p.g.a. olika anledningar men ni bör nog se över en del av era rutiner för vissa saker verkar allt för ofta gå fel.

Några punkter jag personligen tycker har varit tvivelaktiga är:

1.) Sökfunktionen är som sagt ej godkänd.
2.) Kund kontakten, både via mail & telefon är bristfällig. Tex. att ha stängt telefonväxeln under sommaren bara för att ta ledigt är ju helt sjukt för ett företag i er klass! Att hänvisa till enbart mailkontakt under den tiden är inte tillräckligt, speciellt om det tar flera arbetsdagar för att få svar via mail. Att istället ta in en sommar anställd när någon ordinarie är ledig tjänar ni förmodligen på.
3.) Att sälja era kunders uppgifter till "telefonsäljare" hur tänkte ni där egentligen?!

Ps. glöm inte att missnöjda men även nöjda kunder talar om för sin omgivning hur dom tycker företaget har fungerat i produktkvalitet och bemötande, speciellt med dagens sociala nätverket kan det stå ett företag dyrt att ha missnöjda kunder...
Ja, jag kan förstå frustrationen. Skulle själv bli lite smågalen på det där, eftersom modellnamnen inte är något en vanlig svenson har hittat på - utan volvo själva.
Skulle man gå in till volvo och be om en del till "V70II" så skulle man garanterat få en del till V70 08-, fast man kanske menade V70 00-08.

Nej, skärp er Skruvat. Jag handlar personligen mycket av Er, men sådana här skitfel kan få förödande konsekvenser både för kund och Er. Och det sista Ni vill är väl dåligt omdöme?

Just det, när jag ändå är i farten - LÄR ER SVARA PÅ MAIL! Jag väntar fortfarande på mailsvar ang. en styrled jag frågade om för snart ett år sedan. :roll:
Äh, ta det lungt nu grabbar.
Skicka bara ett lätt irriterat mail om att ni inte vill ha telefon terror så dröjer det bara 1-2 månader så
får ni en rabatt check på hela 50 fantastiska svenska kronor att shoppa runt för i deras webbshop :roll:

Givmildheten visar inga gränser hos vissa företag. Dom vill ju att vi ska ha ett billigt bilägande :wink:
Sökte just efter bromsbelägg på skruvat.se och fick nio förslag som passade till tre olika
fabrikat av bromssystem. Bendix, TRW och ATE. Jag VET att det inte finns tre olika bromssystem
på min bil... Eftersom jag kan söka på mitt reg. nummer så borde ni också veta det!!!
Mekonomen vet det. AD vet. Varför inte ni?

Två OLIKA oljefilter. Vilket passar min bil? Vansinnigt lätt att beställa fel....

Tre olika xenonlampor. EN passar till det reg. nummer jag sökte på...

Man måste själv veta exakt vilken del som passar eftersom det ibland visas delar för
alla årsmodeller...

Hur svårt kan det vara? Är ni osäkra så gå in på era konkurrenters hemsidor och titta!
Det finns faktiskt andra lösningar som fungerar och har gjort så i många år.
Det gick jättebra att beställa rätt del där!!!
Det jag mest blev irriterad på efter att ha handlat reservdelar till min Toyota från "Skruvart" är att jag fick typ 5-6 påringningar om jag ville köpa en ny försäkring till mina bilar eftersom jag var kund hos "Skruvat.se" och dom gav sej inte heller. Så om ni bara låter oss vara kunder UTAN att få en massa samtal från diverse telefonförsäljare som vill sälja nått som jag inte vill ha så är jag nöjd, låt mej få bestämma själv!
Hatar telefonförsäljare och kommer inte att köpa något av dom någonsin och det även om jag är kund hos er.
Tror att dom flesta här på forumet vill slippa sånt då det för det mesta gör att man inte kommer att handla hos er igen.

Ni är ju trots allt inte ensamma om kunderna utan det finns massor av nätbutiker som säljer samma produkter som ni och till typ samma pris som vi kan handla från, så sluta sälj ut oss till dessa jävla telefonförsäljare.

Jag ber alltid telefonförsäljare att "Dra Åt Helvete" och sen så stryker jag dom som sålt min adress och telefonnummer från min lista av ev. intressanta firmor.

Jag kommer nog inte att handla från er mera bara därför och det är väl mest ni som förlorar på det :-O)

Det finns säkert många här på forumet som håller med mej där :mrgreen:
På tal om delar som visas vid sökning... Om jag kör på mitt reg.nr på V70in, som är italien import med B5204T3 motor, så får jag fram knappt en 3e del av alla delar som hör till min bil, så jag får alltid söka manuellt genom att välja en svensksåld 2.3 T5 V70.
Kom igen, skillnaden mellan 2.0 T5 och 2.3 T5 är delar Ni inte ens säljer!
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]