Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _Rick_
Maila branx regnumret så får han se om han kan kolla upp den. Serviceinfo borde väl iofs CarMan och Frigge oxå kirra.
av Frigge
Ledsen att säga det men 5000 mil på en Importerad 01:a :roll:
Det låter inte det minsta troligt tyvärr.
Skulle vara VÄLDIGT intressant att kolla upp den bilens Garantihistorik.
Användarvisningsbild
av CarMan
Hellrider skrev:
CarMan skrev:tyska bilar har ofta värme i stolarna, inget konstigt med det.
därimot sakanr dom ofta strålkastar rengörare, rails, bärkase hålare. & givet vis är 90% manupilerade av den svenska säljaren.
Konstigt,,vet inte hur många importer italien å tyska bilar jag haft inne ,å alla italien å säkert 90% av dom tyska har saknat värme,,mig vetligen så har inte dom tyska det vanligtvis,,men däremot eftermonteras det här i sverige
italien har inte sätesvärme.
södra tyskland vet jag inte.
norra tyskland (vi pratar volvo bilar) har ju sätesvärme
av Frigge
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev:tyska bilar har ofta värme i stolarna, inget konstigt med det.
därimot sakanr dom ofta strålkastar rengörare, rails, bärkase hålare. & givet vis är 90% manupilerade av den svenska säljaren.
Konstigt,,vet inte hur många importer italien å tyska bilar jag haft inne ,å alla italien å säkert 90% av dom tyska har saknat värme,,mig vetligen så har inte dom tyska det vanligtvis,,men däremot eftermonteras det här i sverige
italien har inte sätesvärme.
södra tyskland vet jag inte.
norra tyskland (vi pratar volvo bilar) har ju sätesvärme

Min erfarenhet är att det är 50/50 med eller utan på bilar från Tyskland.
Hade en senast förra veckan,en 05:a från Tyskland som saknade stolsvärme.
av jimjam
Hej.
Kör själv en imp T5 -01 och det är som ni säger. Det är inte alltid milen
stämmer på bilen. Så var det för mig när man kollade runt på några t5:er.
Det bästa tips jag kan ge är att kolla upp garanti jobben på bilen via chassi nr. Volvo i göteborg har hand om alla dessa i världen.
På vissa bilar har man gjort en 4-5 jobb med jämna mellanrum och då får man en uppfattning om hur mycket bilen har gått sedan den var ny.

För min bil var det sista garanti jobbet gjort en månad innan jag köpte bilen, vilken känns ganska tryggt.

Sedan finns det många skruvade svenska bilar också. Ni såg väl efterlyst förra åter.

//Jimjam
Användarvisningsbild
av CarMan
jag serva en importare idag.
det var en 02:a som hade en mätarställning på 11000 mil.
tänkte då på denna tråd o kolla lite snabt vad den varit inne för för garantier.
sista garanti jobbet gjordes 04:a o då hade bilen gått 12000 mil...
av jbl
Ja det är sorgligt med detta mätar fifflandet. Nån som vet hur vanligt det är på svensk sålda. Gissar på att det fuskas här också.
av Frigge
jbl skrev:Ja det är sorgligt med detta mätar fifflandet. Nån som vet hur vanligt det är på svensk sålda. Gissar på att det fuskas här också.

Det gör det säkert men det är lite lättare att kolla historien på en Svensksåld bil.

Membranet i oljefilterhuset är väl r&aum[…]

12.000mil så är den knappt inkörd.[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Förresten, om någon mer är intress[…]

Byta servo XC60

Två kontaktstycken, lossa tryckledningen, by[…]