Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RixxRille
Hejsan jag undrar om någon har eller vet om en sprängskiss till en stromberg 175 CD-2?
För trottel (stavning) går ej ända upp så den stryper luften så bilen dör.
av rid54
Låter ändå som membranet. Det är bara en kanal mellan "insidan" av kolven med nålen och undertryckskammaren som ska "suga upp" kolven, inte mycket som kan bli fel vad jag förstår. Läckor är oftast i membranet, möligen någon packning eller att "locket" har satts på olyckligt snett så det finns en läcka där. Kolla att det inte kärvar mekaniskt ("kolven" glider lätt upp och ned). Kan hamnat skräp i dämpcylindern, kanske?
Mvh
/RID
av Rappajenzen
på min brors var det hål i membranet så varvade bilen max 3000 - höll man upp trotteln med en mejsel varvade den fint! bytte membranet å problemet blev löst =)
av rid54
Nja... frågeställaren säger att han kan hålla upp kolven och då funkar det, men att kolven faller när han släpper. Tyder på att det inte finns något "vacuum" som drar upp kolven = läcka >> membranet eller förgasarens lock är misstänkta nr 1 och 2...
Mvh
/RID
av Arne
Kolla membranet noga, det kan vara en spricka nära brickan i mitten då får man sträcka lite på membranet för att upptäcka det. Sen är det noga att du får klacken på membranet att ligga rätt i spåret.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]