- tis 11 dec 2012, 21:54
#708016
245an skrev:Om jag nu inte missförstod dig, de två grövre slangarna utgår på den bilden ifrån bränslefördelaren. En av dessa ska kopplas till pumparna via filtret och den andra är retur till tanken. Den mekaniska pumpen ska inte finnas med alls i detta sammanhang.Hilmer skrev:hmm ok då är det nog därför min bil inte startar så lätt den liksom går igång å går ca 1-3sec sen dör den håller man på så några gånger så startar den så jag behöver sätta en pump under bilen "huvudpump" (finns inte nu)245an skrev:okej följd fråga härDen mekaniska pumpen har inget med insprutningen att göra överhuvudtaget, det är ju så fel det bara kan bli...
slangarna som kommer från tanken den ena går till ett filter som hängre på torpeden och sen in i klumpen under insuget vet ej va detta heter (helt ny motor för mig ) och ifrån den "klump går ett rör till en mekanisk pump på blocket och ett rör tillbaka till "klumpen"
min bil är trög startad och när den går igång dör den om man pillar gasen å efter en liten stund
så frågan är är den mekaniska pumpen paj eller något annat?
Tankpump - huvudpump under bilen - filter på torpeden - "klumpen", returen går från "klumpen" direkt tillbaks till tanken. "Klumpen" har flera namn, bl a bränslefördelare.
men vad är den saken som sitter bakom fördelarn då som det går 2 slangar till bränslefördelarn???
http://www.volvoclubofbc.com/technical/ ... c_640w.jpg här ser man dom 2 slangar/rör som går mellan bränslefördelarn till någon pump(den jag försöker beskriva som sitter bakom fördelarn
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net
http://www.volvoturbo.net