Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad tror ni om denna termometer?
http://www.blueride.se/termometer-blue- ... -1269.html
Beställde den nyss då jag inte hittar annat vettigt tycker jag.
Finns väll en nackdel och de är batteriet som sitter i. men kanske går den iaf om man klipper och kopplar in cigarettändaruttaget permanent på ett fint sätt bakom panelen?

Allt annat verkar gå helt på batterier, vara fula osv.
245an skrev:de kommer nog funka OM den e på 12volt ;)
glöm inte koppla den på tändningen isf!

men ställer mig bara frågan varför inte en orginal temp?
tänkte nått sånt :)

Ja har letat lite men de har vart nå fel på varenda en. -passar inte i min panel? eller pixelfel, trasigt glas osv.
Jag har haft något liknande som komplement till värmaren 091B. Jag tvivlar på att det var original.
Hursomhelst, tänk på var du sätter tempgivaren. Min satt nog för nära kylaren eller motorn för den visade alltid generöst mycket värmegrader. Sätt den därför t.ex i stötfångaren där den sitter någorlunda skyddad och ändå inte blir bestrålad med motorvärme.
Frrla skrev:

Ja har letat lite men de har vart nå fel på varenda en. -passar inte i min panel? eller pixelfel, trasigt glas osv.
aha segt :( klart att orginaltemp mätarn passar i din bil? om du har den nyaste instrumentbrädan ;)
vet att det sitter en sådan för utetemp påen bil på skroten hemma
och såg en på tradera härom dan ;) även digitalklocka
245an skrev:
Frrla skrev:

aha segt :( klart att orginaltemp mätarn passar i din bil? om du har den nyaste instrumentbrädan ;)
vet att det sitter en sådan för utetemp påen bil på skroten hemma
och såg en på tradera härom dan ;) även digitalklocka
precis sågär ser mitt instrument ut. bara de att jag har 407086km på min mätare :)
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 7oxSXRlshw
245an skrev:aa just de å de e la den gamla instrumentbrädan?
där de inte finns några hål för 2st extramätare (5st om man tar bort överstafacket)
Tror de. För har då inte sett några extraplatser mer än den lilla rutan som sitter precis 45grader snett vänster ovanför varvräknaren.

ja tog ju å pussla ihop mitt instrument med de från min -75 så de vart komplett och helt också.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]