*pettson* skrev:Visst är det individuellt. Men fina t5:or finns att få tag i med mycket dåliga maskiner för en spottstyver. Ett gyllene tillfälle att hinka in sin maskin och göra den personlig för småpengar.
Mjae, det är väl ändå väldigt induviduellt vad man tycker är 'värt att lägga ner jobb' på.
Om jag hade en bil med sugmotor t ex, som var väldigt fin (som min gamla 945a) hade jag inte tvekat att hinka ner en turbo motor istället för att sälja och köpa ny (nu blev det ju dock som så att den bilen såldes iaf då jag inte hade någon nytta av den och tappade intresset )
Anledningen att jag vill byta motor är ju att jag fick dom här t5orna för 500st (då är de lite problem med motorerna men inga allvarliga fel) tänkte skrota dom först. Intresset går ju också upp och ner när intresset sjunket så kanske man inte skruvar på max 2 månader sen blir man bara sugen igen. Då jag har en Saab 9000 jag kör omkring med medans den riktiga bilen(min volvo) är under reparation och strävar efter en dag att köra med Volvon dagligen.
Då jag inte har någon alls erfarenhet av att skruva så tar en operation för mig kanske 3x dubbel tid än er erfarna och då går jag efter Vadis och Hayness.
Jag måste lägga allt i en viss ordning och ta kort många gånger för att sedan fatta hur allt ska sitta ihop. Som tex tog mig 2 timmar för att byta Vevaxelgivare och kamaxelgivare medans jag såg en mekaniker som gjorde de på 30 min ca.
Hursomhelst, vill göra t5:orna manuell och såg att kopplingssatser är dyra till dom här nya, funkar de inte att slänga på GLT koppling respektive låda?