Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Sitter startmotorn i rätt läge?
så den inte går för tungt.
Är den utbytesstartmotorn
helt 100? Kan vara fel på den också.
av bigpontiac69
Har nu hittat felet,ersatte kabeln som sitter på flatstiftet på starten med en annan som jag satte på pluspolen med tändningen påslagen och motorn startade,hur går jag vi dare?hur felsöker jag eller hittar den andra änden på kabeln?
av bigpontiac69
Jag tror det är larmet som spökar,har letat fram larmenheten och kopplat bort plinten från den,kablaget fortfarande kopplat,kan det ligga kvar en startspärr ändå? Larmdosorna verkar inte funka,cargard 950s,hur avaktiverar man larmet utan dosa?
av bigpontiac69
Ingen aning,men soppapumpen går och motorn startar om jag tar en kabel från flatstiftet på starten till plus på batt med tändningen på
Användarvisningsbild
av taxi
På min 97a med VGA II kopplas startmotorn bort av larmet. Startspärr vet jag inte om jag har, då borde man väl ha chip-nyckel?
av umekille
enkelt ,en tryckströmbrytare på brädan
dra + genom den till starten :wink:
Bild
Bild
Edit:det kan vara startläget i tändningslåset som gett vika.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
taxi skrev:På min 97a med VGA II kopplas startmotorn bort av larmet. Startspärr vet jag inte om jag har, då borde man väl ha chip-nyckel?
Ja, det sitter ett chip i dom nycklarna.

Och jo, givetvis stänger larmet av startmotorn också, men just startspärren i våra bilar gör inget annat än att stänga av bränslepumpen.

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Volvo Selekt garanti

Hej, ville höra om era erfarenheter gä[…]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]

Nu har jag testar att smörja kontakten p&arin[…]