*pettson* skrev:Jag ska hjälpa dej på traven.
Ska vi börja med att vara överens om att man inte skickar med avgasreningskomponenter för att man hade för.många av dom på lagret?
Sen vill jag att vi är överens om att bägge sonderna är inkopplade.
Svaret på din fråga blir då automatiskt att du inte kan skippa någon sond eftersom ingen av dom är oanvänd.
Hej igen,
Lyfter tråden en gång till då det har varit mkt annat privat under tiden. Jag är allt överens med dig :)
Köpte följande lambdasond (främre) på skruvat:
http://www.skruvat.se/Lambdasond-P19288.aspx och en Bosch original som diagnostiksond (bakre). Lambda lampan kommer åter tillbaka trots detta å bilen laddar ca 0.3 bar (satte i en laddtrycksmätare för att se hur den laddar) mot 1.1-1.2 bar efter nollställning, så den går väl i något limp home läge antar jag och drar mkt soppa. Dock så tar det en del omstarter nu och 1a körningen direkt efter omstart går bra att kör hur lång som helst utan att lampan tänder sig eller att bränsleförbrukningen påverkas, stänger av och startar några ggr... Lampan är åter tillbaka och bilen drar mer och mer och till sist är det 0.3 bars laddtryck igen.
Felkoden som genereras är: Främre lambdasond, fel signal.
Värt att tillägga är att den sonden som är på bilden på skruvat är inte så som jag fick den, den var ihopsatt.
Antar att jag kan slänga den värdelösa lambdan och enda sättet är att köpa en Bosch original? Eller kan det vara något annat?
Till sist, ifall någon sitter på en beg original lambdasond till en S70 T5 -97, hör gärna av er.
Tack på förhand