taxi skrev:Bra tips där, svårt att missa hur du upplever Ahlberg bil i karlshamn :D
Men som forummedlemmarna säger i en annan tråd: det går utför med verkstäderna, och antagligen resten av världen också.
Det är väl kortfattat vad som pågår.
Verkstäder som SKA förstå saker och ting, vet ingenting? I mångt och mycket känns deras felsökning som om det ändå vore grannen som stod och tattade med lite saker hit och dit i blindo. Det finns MASSOR med felsökningsmetoder för den som är mekaniker på riktigt och konstigt nog verkar ingen kunna någon alls? Hur försvarar man det ifrån kontorets sida? Att inte en mekaniker kan ta ett enkelt avgastest och analysera detta innan man vrålar att en katalysator är körd? Att man inte parallellkör lambdorna för att se responsen? För om han KAN och inte har gjort det ändå, ja då är det ju ännu värre.
Det är inte så det ska vara helt enkelt.
Tänk om din lokala elektriker vore lika tafatt? Eller rörmokaren? Spännande nybyggen på hus det skulle bli, för att inte tala om när någon bygger ut?
*Nej nej det har du fått om bakfoten, vi kan inte koppla på kablagen vet du, det kan vara ett jädra virrevarr vet du, så har du säkert inget elschema heller du vet som går att följa, risken finns att tvättmaskinen går baklänges och det svartnar i huset när du slår på ljusknappen serru, jaha här minsann verkar det redan vara felkopplat, inte fullt ljus därborta va? Säkert nån liten glitch i centralen va.. Det måste förmodligen dras nytt ända ifrån ställverket därborta. Du vet jag fick ett svaj i spänningen här när jag mätte nyss, det skulle ju kunnat vara batteriet i mutimetern, men du vet vi chansar inte, vi drar nytt istället i hela huset. Så.. Vi säger väl 200.000 jämt då?*
Skulle du anlita en som ovan oavsett yrket?
För man verkar anlita firmor med mekaniker som är likadana.
Ursäkta min kommande rad. Den som är djupt religiös eller har andra problem med starkt språk tittar bort.
Kortfattat: Vart i helvete tog arbetsmoral, kompetens och yrkesstoltheten vägen? Den verkar dö väldigt fort..