- lör 15 sep 2012, 08:31
#681381
Eh, om det sitter så mycket skit att det kan sätta stop i kanalerna är ju motorn en tidsinställd bomb ju. Finns ju inget som säger att den skiten inte kan lossna när som helst.
I sådana fall kan man knappast skylla på oljan, utan bara sin egen idioti/snålhet att man inte bytt olja, och framför allt filter, mer regelbundet.
Sen så var ju påståendet jag citerade att motorn blir att läcka olja pga dåliga packningar (och att skiten då agerar tätning), inte att skit kan sätta stop i kanalerna.
osla skrev:ja för att då lossnar skiten och kan sätta igen en oljekanal till något lager, då är det bättre att den är smutsig än att smutsen sätter igen en kanal för att den löstupp
Eh, om det sitter så mycket skit att det kan sätta stop i kanalerna är ju motorn en tidsinställd bomb ju. Finns ju inget som säger att den skiten inte kan lossna när som helst.
I sådana fall kan man knappast skylla på oljan, utan bara sin egen idioti/snålhet att man inte bytt olja, och framför allt filter, mer regelbundet.
Sen så var ju påståendet jag citerade att motorn blir att läcka olja pga dåliga packningar (och att skiten då agerar tätning), inte att skit kan sätta stop i kanalerna.