S60AWD2.5T skrev:matzen10 skrev: "Nu råkar jag veta att även Carman vände sig till något av etanolforumen men blev inte så långvarig p.g.a. attityden och oförmågan att känna av vad andra, bättre skickade, forumister hade att delge."
M V H
---> Matz
Du säger i och med detta att Carman har fel och att de andra forum deltagarna har rätt, eller?
Det märks väl ganska fort på det forumet att de är väldigt positvt
iställda till E85, vi här är ju ganska volvo fanatiska men så blir det väl.
Jag är övertygad om att ett forum skall ha högt i tak, med det verkar ju det berörda forumet inte ha...
Jag tycker att de som vil leka/labba med E85 i tanken inte ställer till det för mig i alla fall dvs de skitar inte ned miljön om de kör sönder sina bilar struntar jag i. 
Med mina inlägg hade jag väl inte tänkt att citera allt för mycket om vad som skrivs på andra forum men visst sätter jag mer tillit till de som kan förmedla kunskap via erfarenhet, vilket oxå innefattar de som huserar här t.ex. Frigge som refererar till egna upplevda negativa erfarenheter angående etanol-körda bilar med åtföljande allvarliga komplikationer.
Jag har t.ex. aldrig hört att dett hänt (men är knappast 100%-igt insatt heller) men kommer ta till mig den erfarenheten som Frigge förmedlar för att kunna bilda mig själv en uppfattning i ämnet och därmed kanske göra ett aktivt val åt något håll.
As simple as that! Jag är övertygad om att de flesta gör så om något denne tycker är intressant!?
Högt i tak ska det naturligtvis vara på forumen och Mod justerar nivån där det är lämpligt. Men, för att referera någotlunda kort till etanolforumet, tycker du att det är
lågt i tak där?? Jag har iofs bara checkat av forumen sporadiskt under några år; har du?? Jag menar, du verkar ju intresserad så har du gått till källan eller har du enbart inhämtat kunskap i de 2-3 etanoltrådarna som finna här på forumet?
Poängen, även nu, är att inhämta kunskap från källan (om man nu tänker som jag iaf) när det gäller något så kontroversiellt som att inblanda etanol i högre % än vad som redan finns i den reguljära bensinen.
Därmed hoppas jag ha bidragit till en mer nyanserad och dynamisk debatt i ett ämne jag försöker lära mig mer om.. Därmed inte sagt att jag rekommenderar Kreti & Pleti att köra på etanol! Det får, som sagt, var och en avgöra efter bästa förmåga!
För min egen del så inblandar jag etanol i mindre mängder då jag kommit fram till att det bör vara ok. Ev. skador som kan bli en följd av detta är jag medveten om men bedömer detta som minimalt. Och jag säger som jag tidigare erbjudit mig i en tråd; jag är absolut inte främmande för att själv kontrollera motor+tillbehör avseende ev. förslitningar. Tyvärr är jag rutten på att meka och kan inte göra det själv och tanka upp bilder
---> Matz
------------------------------------------
http://matzen10.wordpress.com