Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Koppla 12V till +
Koppla 0V till -

Koppla ett 1kohm motstånd mellan + och 0 på givaren.

Mät med multimetern mellan - och 0 på hallgivaren.

Då ska du få 12V om "blecket" ligger för hallgivaren i fördelaren.
Då ska du få 0V (eller väldigt nära 0V) om "hålet" ligger för hallgivaren i fördelaren.

Mvh GK
Jag gjorde en tankevurpa. :oops: Jag hade bilden av den mellanaxeldrivna fördelaren i huvudet av någon anledning. På bakmonterad fördelare blir naturligtvis byte av hela fördelaren bäst och smidigast. Ursäkta missen. :oops: :oops:

Finns en möjlighet att det kan vara tändmodulen. Har du förresten kontrollerat säkring nr. 1 ??

Mvh GK
Min 87 740 kat som jag hade för längesedan vägrade starta när jag skulle åka hem efter jobbet en gång. Jag provade tändkablar, rotor mm men det som hjälpte var en billig beg tändmodul som sitter i motorrummet som en svart liten plastklump på vänster sida vid hjulhuset har jag för mig.
Gk: Ingen fara! Alla vurpar ibland :)
alla säkringar är hela.. :/

Mifran: Jag tycker inte det verkar som om pumpen låter alls och när bilen väl startade och dog så dog den tvärt, inget bludder eller liknande.. Så jag tror det borde ha med tändningen att göra. Men rätta mig om jag har fel! Man lär sig alltid nya saker :)

Men jag ska alltså testa att byta tändmodul först, då det är någon hundring på skroten bara så får vi se :)

tack för all hjälp hittills! :)
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]