Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 med High Performance Sound System och installerade denna AUX-adapter(från auxadapter.se) och ljudet e grymt bra, kör med spotify i bilen och det låter super alltid. Har höga krav på ljudkvalitén. Väl investerade pengar säger jag bara.
eckexd skrev:Slita av ! menar jag :P låter lite jobbigt men det kanske är lätt.

Hehe ja jag tänkte att det var något sånt :) Nej det är enkelt, dörrsidorna sitter med typ pluggar runt om, man trycker i mitten på pluggarna så släpper dom trycket och man kan lirka ut dom. Sen sitter det 2 torx skruv i handtaget som du stänger dörren med. Sen är det bara bort med dörrsidan och då kommer du lätt åt högtalarna. Dom sitter i högtalarkorgar som är poppnitade i dörren och själva högtalarna är limmad i korgen. Jag sparade mina korgar och skar ut högtalarna. Dom skulle ändå kastas så jag behövde inte vara rädd om dom. Ska du byta ut dina?
Jag skaffade mig AUX-adaptern och är mycket nöjd. Enkel installation och smidigt men jag har dock ett problem som jag tänkte kolla om ni andra har märkt av. Kopplar jag in en strömkabel till telefonen (HTC Legend) samtidgit som jag spelar ut musik från telefonen via adaptern så får jag väldiga störningsljud från laddningen.

Lite surt att detta händer de gånger man ligger på långvägen och vill ha både musik från telefonen och samtidigt ladda telefonen.

Har ni samma störningsljud ? Det är inte så kraftigt men det finns där och vill man ha hög kvalité går det inte att ladda telefonen samtidigt iallafall.
har samma ljud i min ...står på hans hemsida att det är så tyvärr.. men han rekommenderar denna

Fråga: När jag ansluter min iPhone så får jag ett tjutande ljud som följer bilens varvtal, vad beror det på?
Svar: Det är troligen generatorstörningar som uppstår när man ansluter laddaren till din iPhone, du måste då ansluta ett galvaniskt filter mellan AUX ingång och telefon/MP3. Finns t.ex att köpa på Kjell & Co artikelnummer: 39607
Tack Tobzter

Är det någon som har provat med ett galvansikt filter och fått bort störningsljudet från batteriladdningen ?

Ser ut som att man kan behöva något adapter till det filtret som länkas till på kjell. Den har ju RCA in och utgång och inte någon 3.5mm.
Har inga störningar när jag laddar min, men det bästa är nog ett filter för att slippa det.
Men fixa ett filter (art nr: 39-607) och sedan 3,5 mm till RCA på bägge sidorna(art nr: 39-588, 39-353). Landar på 299:- med allt.
Har ni originalladdare till bilen??? Jag köpte en icke original på Clas Ohlson och den får jag inga störningar från på min Galaxy S2.
Vet ej om det är skillnad på original och icke original.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Ja det där med att borra är inte helt ri[…]

Jag har hört det går att ta bort den fu[…]

230fk går snålt

Vad styr uppfetningen av blandningen då vid […]

Slänger in en fråga och hoppas att de[…]