Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

LOTEZ skrev:En fråga bara (jag kör med 3,5mm) men du menar att du får ut ljud i nedre utgången på iPhone? Dvs där laddaren normalt sitter?
Jag ska isf byta kabel omedelbums :)
Japp, det är precis vad jag menar :) Man kan tom. gå ett steg längre och köra en delad kabel med 3,5mm OCH usb och på så vis på laddning samtidigt. Titta högre upp i denna tråd.. ska nog köpa mig en sådan kabel såsmåningom.
LOTEZ skrev:En fråga bara (jag kör med 3,5mm) men du menar att du får ut ljud i nedre utgången på iPhone? Dvs där laddaren normalt sitter?
Jag ska isf byta kabel omedelbums :)
Ja, det går. Och nedre utgången på iphone är dessutom en lågnivåutgång med fast volymnivå så du behöver inte bry dig om telefonens volymknappar. Musikspelarens volymkontroll försvinner t.ex då du kopplar i en aux-sladd.

Jag har en grom audio-adapterbox på växlaringången. Den laddar samtidigt. Funkar skitbra. :)
Hej skulle vilja ha hjälp med min stereo har en hu 603 volvo s60 2004. Vill behålla orginal stereon och ansluta en Aux adapter och en lågnivå adapter .. nu är den store frågan går det att ansluta båda 2 ?
För jag kollade bakom stereon så finns det 2 utgångar en med 6 pinnar å en med 8 .. lågnivå adaptern har 6 pinnars. och Volvo AUX adapter har 8 på och jag antar att aux adapter ska sitta där det står cd men på andra ingången ståre amp någon som vet om man kan koppla lågnivån där?

Mvh
Erik
Ett tips för dem som ska köpa en AUX-ingång till stereon och har en Volvo S60,V70N faceliften från 05-07.
Så är det faktiskt andra steg för att ta ur stereon, bland annat så finns inte pennhållaren kvar och man startar att ta upp kåpan vid växelspaken. Men det hela är fortfarande lika enkelt.
Här är ett klipp som visar hur man gör
eckexd skrev:ingen som vet om man kan koppla både en aux adapter och en lågnivå till extern slutsteg till hu 603 för det finns 2 utgångar.
Det går utmärkt att koppla båda! Aux-adapter till vänster och lågnivå omkopplare till höger. Jag har precis själv monterat Aux adapter och hade exakt samma fundering som dig :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]