Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perc skrev:
Andis skrev:Ska du verkligen rata AWD modellerna, roligt när det är grepp i accelerationerna även vintertid.
Framhjulsdrift blev ungefär 57 gånger mer irriterande med 210 turbohästar än med 140 trötta åsnor som jag hade förut. Nu går antispinn in och stryper när man ska svänga ut på en större väg och står på lite för att matcha farten. Eller omkörningar på vintern, det finns ju inte grepp. Ångrade många, många gånger i vintras att jag lät bilfebern tvinga på mig en framhjulsdriven.
Jag förstår dig :D

Börjar man prata lite effekt i en bil är det bara bakhjulsdrift eller 4 hjulsdrift som gäller. Var själv med så trött på spinnandet fram vintertid för den delen bak med kan bli frustrerande när man inte vill leka utan vill komma fram.

Och AWD är guld vintertid. Går ju ställa med ochså om man vill leka lite på vintern :D

Med vänlig hälsning,
Andis
Andis skrev: Jag förstår dig :D

Börjar man prata lite effekt i en bil är det bara bakhjulsdrift eller 4 hjulsdrift som gäller. Var själv med så trött på spinnandet fram vintertid för den delen bak med kan bli frustrerande när man inte vill leka utan vill komma fram.

Och AWD är guld vintertid. Går ju ställa med ochså om man vill leka lite på vintern :D

Med vänlig hälsning,
Andis
Våran andra bil har ju fyrhjulsdrift så jag vet hur skönt det är :D

Men kommer inte rata en v70 bara för den inte har AWD, om det är en riktigt fin med endast drivning fram blir det den :)
Nexus skrev:om du chippar T5:an så har du ju minst 350 garaget.org hk :wink:
Klart vassare än R awd :roll:
Hur många hästar (riktiga) får man med ett steg 1 chip? Inget som jag troligtvis kommer göra men bara undrade :)

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]