- fre 11 maj 2012, 10:37
..när den drar 1,1 blandad på bensin så borde det vara inlärningsproblem.
Moderator: Moderatorer
IgelQott skrev:Aa har läst det, dock så var det exakt samma symptom under 6-7 fulla tankar av Etanol, utan förändring, så antar att det inte är problemet.Igensatta insprutare? Kör några tankar på bensin så de körs rent och testa sedan på etanol igen?
Den gick som en dröm sekunden efter den fick bensin i sig istället, så något känns fel.
ThomasT skrev:Hmm...man kan ju verkligen undra varför jag inte behövt gör det? Min 2.5FT körde jag över 5000 mil på bara E85 utan problem och jag vet att den fortfarande rullar problemfritt med E85. Min T4F passerade nu 600 mil enbart på E85.
Igensatta insprutare? Kör några tankar på bensin så de körs rent och testa sedan på etanol igen?
Jag fick ett liknande problem och pratade med reklamations ansvarig på Upplands motor, och han sa direkt att det troligtvis berodde på det. Så jag testade och det fungerade... 3 tankar bensin och sedan har det fungerat(detta var i december). Sedan så kan man tanka var 5'de tank med bensin för att hålla rent.
.
MattiasD skrev:Jag kan bara berätta vad han sa till mig, att de ha de strid ström med etanolbilar som kommer in med problem.ThomasT skrev:Hmm...man kan ju verkligen undra varför jag inte behövt gör det? Min 2.5FT körde jag över 5000 mil på bara E85 utan problem och jag vet att den fortfarande rullar problemfritt med E85. Min T4F passerade nu 600 mil enbart på E85.
Igensatta insprutare? Kör några tankar på bensin så de körs rent och testa sedan på etanol igen?
Jag fick ett liknande problem och pratade med reklamations ansvarig på Upplands motor, och han sa direkt att det troligtvis berodde på det. Så jag testade och det fungerade... 3 tankar bensin och sedan har det fungerat(detta var i december). Sedan så kan man tanka var 5'de tank med bensin för att hålla rent.
.
Till IgelQott vill jag uppmana att inte godkänna några lösningar som "kör på bensin", eller "tanka var 5:e tank bensin". För din bil ska vara gjort för E85 och Volvo ska lösa problemet med bilen. Utan kostad för dig.
Här är en intressant tråd på igensatta spridare på Ford Focus, och det verkar snarare vara kärvande spridare:
http://etanol.nu/forum/viewtopic.php?f=30&t=6299
ThomasT skrev: Jag kan bara berätta vad han sa till mig, att de ha de strid ström med etanolbilar som kommer in med problem.Jo, tanka bensin hjälper säkert för stunden. Men grejjen är ju att bilen ska gå att köra på etanol. Fungerar inte det ska Volvo lösa problemet. Lösningen att tanka bensin, som verkstaden föreslå,r är som att förslå bilägaren att enbart köra i dagsljus för att slippa laga helljuset. Skulle någon acceptera det?
Att du inte har drabbats betyder ju inger mer än att det är kul för dig... det hjälper ju inte de 5-20%(?) som drabbas... sedan är det väl ingen hemligthet att 2.5FT motorerna fungerar bättre än 1.8F motorerna...
.
MattiasD skrev:Jo, men Volvo har valt att inte göra mer, så det är bara att dra dem till tinget om man vill att de skall åtgärda mer...ThomasT skrev: Jag kan bara berätta vad han sa till mig, att de ha de strid ström med etanolbilar som kommer in med problem.Jo, tanka bensin hjälper säkert för stunden. Men grejjen är ju att bilen ska gå att köra på etanol. Fungerar inte det ska Volvo lösa problemet. Lösningen att tanka bensin, som verkstaden föreslå,r är som att förslå bilägaren att enbart köra i dagsljus för att slippa laga helljuset. Skulle någon acceptera det?
Att du inte har drabbats betyder ju inger mer än att det är kul för dig... det hjälper ju inte de 5-20%(?) som drabbas... sedan är det väl ingen hemligthet att 2.5FT motorerna fungerar bättre än 1.8F motorerna...
.
Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]
Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]