Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av McDonald
VolvoB20 skrev: Vad jag inte gillar är att det är en Fordplatta i botten :( .
Jag gillar V70-S80-S60 för att de har bäst rostskydd av alla bilar just nu. :)
S80N har ju redan fått kritik för att rostskyddet inte är vad det har varit :(
Än en gång :wink:
Det är ingen "fordplatta" i de nya volvona utan en EUCD-platta, dvs en vidare utveckling av volvos lilla C1-platta.
Var har du läst att nya S80N skulle ha sämre rostskydd än gamla S80. Vad jag vet så är precis ingen skillnad i rostskydd på nya och gamla S80.
Samma plåt i bägge bilarna, samma lack, samma utfyllnad i hålrum och samma lim i falsförband på alla dörrar/huv/luckor.
Vad man dessutom förbättrat är att alla magnetiska ljuddämpningsark i bilen har byts ut till limark, dvs ark utan stålpartiklar som kan rosta.

M
Användarvisningsbild
av G-kraft
Varför ska det vara photoshopad bild, när modellen kommer ut nästa år, samt har ni titta på insidan av tidningen , resterande bilderna !??
av McDonald
G-kraft skrev:Varför ska det vara photoshopad bild, när modellen kommer ut nästa år, samt har ni titta på insidan av tidningen , resterande bilderna !??
För att den verkliga bilen ser helt enkelt inte ut som på bilderna i Teknikens värld. Svårare än så är det inte .

M
Användarvisningsbild
av G-kraft
McDonald skrev:
G-kraft skrev:Varför ska det vara photoshopad bild, när modellen kommer ut nästa år, samt har ni titta på insidan av tidningen , resterande bilderna !??
För att den verkliga bilen ser helt enkelt inte ut som på bilderna i Teknikens värld. Svårare än så är det inte .

M
är det någon som har sett den verkliga då så att de kan konstatera att detta är inte den framtida volov v70n !? för att bilderna inne i tidningen ser verkliga ut, med chaufför....
av Dreamb
Jag är 100% säker på att bilden är inte den verkliga.. för att det är enkelt att kolla upp.

Jag tog en koll på regnr och den är inte en v70!! utan nåt helt annat :)
http://www.vv.se kan du kolla upp det om du inte tro mig.
av Noodles
Dreamb skrev:Jag är 100% säker på att bilden är inte den verkliga.. för att det är enkelt att kolla upp.

Flerfärgad husvagn?!? :D
Cabby -89
Användarvisningsbild
av G-kraft
Dreamb skrev:Jag är 100% säker på att bilden är inte den verkliga.. för att det är enkelt att kolla upp.

hehe, lägg av...tror du verkligen de skriver i tidningen ,den riktiga reg:nr beskrivning !? det gör man inte,,för då kan man kolla motor styrka m.m och avslöja saker som volvo inte vill än....så att det med reg.nr är gammalt...går inte att kolla....klart de lägger upp ett annat,,,det vet vem som helst...
av McDonald
G-kraft skrev: är det någon som har sett den verkliga då så att de kan konstatera att detta är inte den framtida volov v70n !? för att bilderna inne i tidningen ser verkliga ut, med chaufför....
Jag jobbar med delar till nya bilen så jag har både sett den och åkt i den.
Det som skiljer är vad jag (och någon mer) skrev längre upp i tråden.
Lysena, grillen och den tokiga linjen från lysen och bakåt är helt fel.
Plus lite annat som du kommer att få se med tiden.

M
av Dreamb
Det kanske ligger nåt i det du säger G-kraft men "spion bilen" var faktiskt en riktigt regnr på den sist jag kollade upp den.
av Hemgårn
Bara det inte blir en i raden av "nya" bilar som ser likadana ut. ;)

Blev ett oljebyte idag, fick bli med en lift jag e[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda.

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]