- fre 06 okt 2006, 11:35
#63665
Det är ingen "fordplatta" i de nya volvona utan en EUCD-platta, dvs en vidare utveckling av volvos lilla C1-platta.
Var har du läst att nya S80N skulle ha sämre rostskydd än gamla S80. Vad jag vet så är precis ingen skillnad i rostskydd på nya och gamla S80.
Samma plåt i bägge bilarna, samma lack, samma utfyllnad i hålrum och samma lim i falsförband på alla dörrar/huv/luckor.
Vad man dessutom förbättrat är att alla magnetiska ljuddämpningsark i bilen har byts ut till limark, dvs ark utan stålpartiklar som kan rosta.
M
VolvoB20 skrev: Vad jag inte gillar är att det är en Fordplatta i botten :( .Än en gång
Jag gillar V70-S80-S60 för att de har bäst rostskydd av alla bilar just nu. :)
S80N har ju redan fått kritik för att rostskyddet inte är vad det har varit :(

Det är ingen "fordplatta" i de nya volvona utan en EUCD-platta, dvs en vidare utveckling av volvos lilla C1-platta.
Var har du läst att nya S80N skulle ha sämre rostskydd än gamla S80. Vad jag vet så är precis ingen skillnad i rostskydd på nya och gamla S80.
Samma plåt i bägge bilarna, samma lack, samma utfyllnad i hålrum och samma lim i falsförband på alla dörrar/huv/luckor.
Vad man dessutom förbättrat är att alla magnetiska ljuddämpningsark i bilen har byts ut till limark, dvs ark utan stålpartiklar som kan rosta.
M