- mån 02 apr 2012, 13:49
Är ny i forumet. Har en S70 2,0 10v -98 med Fenix 5.2 bränslesystem. Bilen startar, går ca 5sek med ett varvtal på ca 1100 för att sedan stanna. Bilen har varit på en Volvo-verkstad som inte kan läsa ut någon felkod som har med Immobilisern att göra. Jag har dock själv fått felkoden IMM-324 och IMM-334 från Vol-FCR. Letat som en blå
på olika forum för att hitta förklaring till dessa felkoder, har själv Vadis men där finns inte koderna med. Verkstaden "tror" inte på Immobiliserproblem då bilen går en lite för lång tid, innan den stannar. Jag är väl av annan åsikt själv ...
. Kan någon hjälpa mig med att förklara felkoder, lämplig felsökningsmetodik eller annat som leder mig framåt?
Tack
/ Robert
på olika forum för att hitta förklaring till dessa felkoder, har själv Vadis men där finns inte koderna med. Verkstaden "tror" inte på Immobiliserproblem då bilen går en lite för lång tid, innan den stannar. Jag är väl av annan åsikt själv ...
. Kan någon hjälpa mig med att förklara felkoder, lämplig felsökningsmetodik eller annat som leder mig framåt? Tack
/ Robert
:)
- By Lowpass