2444ever skrev:Om du ger upp med nybilsdoften och vill testa något annat kan jag rekommendera Mekonomens vinylrengöring (med tanke på doften). Jag har svårt för konstgjorda dofter rent allmänt, har testat lite olika, men just Mekonomens tycker jag ger en fräsch doft.
Letat efter den nu några ggr på min mekonomenbutik men hittar den inte, de kanske inte bara har den, men hittar inget på nätet heller, men du menar inte Turtle eller Sonax utan just Mekonomen som tillverkare?
Själv har jag använt Sonax kupénånting som man kan köpa på Clasohlson och Mekonomen, luktar fräscht ett tag men doften går ur efter en halv dag. Fast då har jag en doftgran men inte riktigt nöjd med den lukten den luktar antingen inte alls eller för mycket och inte luktar den fräscht utan mer parfymigt.
Här hittade jag nåt annat när jag letade på mekonomen, den skulle jag vilja pröva, kanske nåt för trådskaparen:
Kupévård / Klädselvård
Artikelnr: 41-CR1225
Benämning: Kupévård
Anm.: CRC
Anm.: 200ml
Info: Ny, unik produkt på marknaden> Fräsch bil på nolltid!> Eliminerar all dålig lukt och lämnar en frisk, fräsch doft> Innehåller en kraftfull ”Anti-microbical” agent som effektivt dödar oönskade bakterier> Unik & enkel appliceringsmetod, ingen isärtagning behövs> Miljövänligt alternativ
Pris: 155.00 kr
Fast Sonaxen gör ren vinyl oxå, vet inte riktigt vad det här är.