- sön 19 feb 2012, 12:40
Nä, det är jag inte. Däremot är personen som berättade detta bilmek, närmare bestämt verkstadschef på en större Volvoverkstad. Han har även jobbat med andra bilmärken och har varit med rätt länge, bl.a. jobbat med Citroen.
Dessutom har jag hört samma sak från en annan bilmek. Han beskrev dessutom att att vevstakslagren var klena och att ventilstyrningarna var för korta. Inget av detta skulle gälla de äldre Volvospisarna, utan enbart de 5-cylindiga bensin och dieselmotorerna.
Själv vet jag inte om detta stämmer, men det är trovärdiga gubbar som vet vad dom håller på med. För egen del har jag ju PSA-diesel i min V50, så jag är inte särskilt bekymrad. De motorerna är erkänt stryktåliga och brukar hålla länge.[/quote]
har jobbat med volvo bilar i 15år och jag kan direkt säga att du har fel
har arlidig bytt en 5cyl bensin eller diesel pga av själva motorn
Gourmand skrev:Aldrig hört nån som har problem med hållbarheten på bensin 5:an. Vad är inte hållbart ?Är du Volvomekaniker eller är detta något du hört !?[/quote]
Nä, det är jag inte. Däremot är personen som berättade detta bilmek, närmare bestämt verkstadschef på en större Volvoverkstad. Han har även jobbat med andra bilmärken och har varit med rätt länge, bl.a. jobbat med Citroen.
Dessutom har jag hört samma sak från en annan bilmek. Han beskrev dessutom att att vevstakslagren var klena och att ventilstyrningarna var för korta. Inget av detta skulle gälla de äldre Volvospisarna, utan enbart de 5-cylindiga bensin och dieselmotorerna.
Själv vet jag inte om detta stämmer, men det är trovärdiga gubbar som vet vad dom håller på med. För egen del har jag ju PSA-diesel i min V50, så jag är inte särskilt bekymrad. De motorerna är erkänt stryktåliga och brukar hålla länge.[/quote]
har jobbat med volvo bilar i 15år och jag kan direkt säga att du har fel
har arlidig bytt en 5cyl bensin eller diesel pga av själva motorn
duett 6? epa ford taunus 81 ford sierra 90 s40 t4 00 ford mondeo td
ford mustang gt 68 äger denna klenod än i dag
v70 2,5d 99 aut v70 t5 02 aut 855 t5r 95 aut v70 d5 05 aut s60 R 06 aut
och nuvarande v70 2,5ft aut 11 R-design polestar
ford mustang gt 68 äger denna klenod än i dag
v70 2,5d 99 aut v70 t5 02 aut 855 t5r 95 aut v70 d5 05 aut s60 R 06 aut
och nuvarande v70 2,5ft aut 11 R-design polestar